چگونه چراغ خطی انتخاب کنیم؟|معرفی چراغ خطی یا لاینی

چگونه-چراغ-خطی-انتخاب-کنیم؟

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی چراغ خطی و بررسی ویژگی های آن

امروزه تامین روشنایی برای قسمت‌های مختلف خانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد. از همین‌رو تجهیزاتی همچون چراغ خطی تولید و معرفی شده‌اند که کاربردهای بسیار زیادی دارند. در واقع چراغ خطی توانسته تا نظریه قدیمی نور از منبع واحد را به چالش بکشد. به همین علت می‌توان آن را یک محصول نوین نامید که در مکان‌های مختلف قابلیت نصب دارد. با توجه به اهمیت بالای این محصولات، در این مطلب قصد داریم تا بیشتر به بررسی چراغ خطی بپردازیم تا با آشنایی بیشتر با ویژگی‌های آن، انتخاب درستی داشته باشید.

چراغ خطی

انواع مختلف چراغ خطی

چراغ خطی دارای تنوع زیادی است که هرکدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. معمولا این چراغ‌ها با توجه به نوع طراحی به دو شکل روکار و توکار عرضه می‌شوند.

چراغ خطی روکار

چراغ خطی روکار را می‌توان در فضاهایی مشاهده کرد که سقف کاذب در آ‌ن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر مدل‌های آویزی این محصول نیز گسترش زیادی پیدا کرده است که می‌توانید خرید آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، این است که چراغ خطی روکار بیشتر با اهداف نورپردازی تزئینی به‌کار می‌رود که باید به آن توجه داشته باشید.

چراغ خطی توکار

چراغ‌های توکار نوع دیگری از این محصولات هستند که در پشت کار قرار می‌گیرند. این چراغ‌ها به‌طور ویژه در محل‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است، قرار می‌گیرند. برای مثال: سقف‌های کاذب برای قرار دادن این نوع از چراغ خطی بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به اینکه تنوع بالایی در زمینه چراغ خطی وجود دارد، هر کس می‌تواند با توجه به شرایط شخصی خود برای خرید این محصول اقدام نماید.

چراغ خطی توکار

چراغ خطی باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

در حال حاضر استفاده از چراغ‌های خطی بیشتر از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است. در صورتی‌که قصد خرید این چراغ را دارید، باید محصول باکیفیتی را خریداری نمایید. یک چراغ باکیفیت باید قابلیت تنظیم نور را داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید آن را کم یا زیاد کنید. همچنین چراغ خطی باید عمر مفید بالایی داشته باشد. خوشبختانه این چراغ‌ها در طرح‌ها و سایزهای مختلفی عرضه می‌شود که این مورد دست شما را برای خرید کاملا باز خواهد گذاشت. همچنین حتما باید در هنگام خرید این چراغ به رنگ آن نیز دقت نمایید؛ زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط شما خواهد گذاشت.

همچنین فراموش نفرمایید که چراغ انتخاب شده حتما باید با معماری داخلی ساختمان هماهنگی داشته باشد؛ در این صورت است که شما یک تجربه بی‌نظیر خواهید داشت که از هر نظر حائز اهمیت است. در حال حاضر برندهای مختلفی برای فروش این نوع از چراغ‌ها وجود دارد. به همین علت شما باید بهترین برندها را در این زمینه بشناسید تا بتوانید با آگاهی بیشتر اقدام به خرید نمایید. از آنجایی‌که استفاده از چراغ خطی در مغازه‌ها و محیط‌های تجاری نیز بسیار زیاد است، شما می‌توانید از این شرایط به سود خود بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی LED

کاربردهای مهم چراغ خطی که باید بدانید

چراغ‌های خطی به تازگی شناخته شده‌اند و در گذشته بیشتر در خرده فروشی‌ها مشاهده می‌شد. با این حال با گذشت زمان کم کم استفاده از این چراغ نیز افزایش پیدا کرد. به‌طور مثال: اگر شما می‌خواهید که یک استودیوی هنری زیبا احداث نمایید، بی‌شک این مورد می‌‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. خوشبختانه امروزه این چراغ ها  را می‌توان در اماکن مختلفی همچون کافه و رستوران مشاهده نمود. در واقع هر مکانی که  به دکوراسیون نیاز دارد، می‌تواند از این چراغ بی‌نظیر بهره ببرد. از آنجایی‌که استفاده از این چراغ ها به‌طور مرتب در حال افزایش است، پس می‌توان به ارزش بالای آن پی برد.

بر همین اساس بهتر است که شما هم این محصول بی‌نظیر را خریداری نموده و از آن جهت روشنایی محیط خود کمک بگیرید. امروزه برخی از افراد خوش‌ذوق از چراغ خطی برای نورپردازی داخل خانه استفاده می‌نمایند. به‌طور قطع این کار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی محیط خانه داشته باشد. هر چقدر که زمان به جلو حرکت می‌کند، تعداد بیشتری از افراد از این نوع چراغ ها بهره می‌برند که شما هم می‌توانید یکی از همین افراد باشید.

کاربردهای مهم چراغ خطی که باید بدانید

مزایای ویژه چراغ خطی

با توجه به اینکه چراغ خطی یک محصول مهم در نورپردازی است، شما می‌توانید با کمک آن فضای بی‌نظیری را ایجاد نمایید. با این حال برای خرید و نصب این چراغ‌ها باید نکات مهمی را  در نظر گرفت که در نوع خود حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که در این چراغ وجود دارد، مربوط به انعطاف‌پذیری آن است. این قابلیت باعث می‌شود که بتوانید این چراغ را در هر جایی که مایل هستید، به‌صورت توکار یا روکار استفاده نمایید. یکی دیگر از مزایای این چراغ‌ها، ایجاد زیبایی منحصربه‌فرد در خانه است. بنابراین شما نیز می‌توانید برای داشتن یک محیط زیبا و دلنشین از این چراغ‌ها بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی راه‌پله| اصول نور پردازی

مورد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، مصرف برق پایین است. خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که این چراغ‌ها مصرف برق بهینه‌ای دارند و از این نظر جزو برترین محصولات بازار به حساب می‌آیند. از همین‌رو در مصرف برق نیز صرفه‌جویی زیادی خواهد شد. ناگفته نماند که این محصول دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است که از این نظر نیز دست شما برای انتخاب کاملا باز خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده‌اند تا چراغ خطی به یک انتخاب بی‌نظیر برای شما تبدیل شود. با توجه به مطالب گفته شده، بهتر است اگرچه به این تجهیزات احتیاج دارید، هر چه سریعتر برای خرید آن اقدام نمایید تا از زیبایی آن لذت ببرید.

سخن پایانی

چراغ خطی نامی است که این روزها زیاد درباره آن صحبت می‌شود. بسیاری از طراحان دکوراسیون معتقدند که استفاده از چراغ‌های خطی یک امر اجتناب‌ناپذیر است. از همین‌رو شما هم باید برای انتخاب و خرید این چراغ ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. لازمه یک خرید موفق، کسب اطلاعات کافی در مورد آن محصول است. در همین راستا در این مطلب به‌صورت کامل با چراغ خطی و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. در صورتی‌که شما هم سابقه استفاده از این نوع چراغ را دارید، حتما تجربه ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

پیمایش به بالا