نورپردازی با چراغ های سقفی چگونه است؟|نکات مهم

نورپردازی با چراغ های سقفی چگونه است؟

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مراحل انجام نورپردازی با چراغ های سقفی

هنگام انجام نورپردازی با چراغ های سقفی باید به نوع چراغ انتخابی خود دقت داشته باشید تا هماهنگ با سبک منزل شما باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این چراغ‌ها نور مناسبی است که تولید می‌کنند. به دلیل جنبه تزیینی این ابزارآلات مثل چراغ سقفی سنسوردار، در تولید آن‌ها استاندارد‌های لازم در نظر گرفته شده و کیفیت مطلوبی دارند. به همین دلیل برای استفاده در طراحی دکوراسیون کاملا مناسب هستند.

چراغ‌های سقفی ساده در همه مکان‌ها قابل‌نصب است و فقط کافی است محل آن را تعیین کنید. در برخی از این چراغ‌ها نیز لامپ‌های کم‌مصرف به‌کاررفته است که در کنار تأمین نور، به نورپردازی تزیینی محیط منزل جلوه زیبایی می‌دهد. استفاده از چراغ‌های سقفی دکوراتیو، آویز یا غیر آویز برای این نوع نورپردازی با چراغ های سقفی کاملا مناسب هستند.

نورپردازی با چراغ‌های سقفی چگونه است؟

نورپردازی فضای داخلی با چراغ سقفی

یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی، نورپردازی و منبع نور در اندازه‌های متنوع است. مهم‌ترین مدل منبع نور به‌کاررفته در نورپردازی فضای داخلی استفاده از چراغ سقفی است. این چراغ‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس فضا و سبک دکوراسیون، مورداستفاده قرار می‌گیرند. چراغ‌های مناسب علاوه بر روشنایی محیط، در زیبایی آن نیز نقش مهمی دارد.

انجام نورپردازی با متد‌های مناسب می‌تواند فضای داخلی خانه را کاملا تغییر دهد. همچنین استفاده از این روش در طراحی فضای داخلی، افزایش جلب‌توجه سایر عناصر طراحی و دکوراسیون نیز نقش مهمی دارد. به همین دلیل آشنایی با انواع این چراغ‌ها و کاربرد آن‌ها می‌تواند بر زیبایی هرچه بیشتر محیط تأثیر مستقیم داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: روشنایی مناسب محل کار

 

چراغ سقفی سنسوردار و ساده

چراغ سقفی سنسوردار و چراغ های ساده بر اساس فضای موردنظر و نیاز محیط به کار گرفته می‌شوند. از چراغ‌های معمولی می‌توان در راه‌پله، بالکن و… استفاده کرد که توسط کاربر روشن و خاموش می‌شود و برای تولید نور مورداستفاده قرار می‌گیرد که فقط گاهی اوقات کاربرد دارد.

چراغ‌های سنسوردار برای استفاده در مکان‌هایی مثل راه‌پله‌ها و پارکینگ مناسب هستند که فقط در هنگام استفاده به‌صورت خودکار روشن می‌شوند و در صورت عدم استفاده نیز اتوماتیک خاموش می‌شوند‌. این چراغ‌ها برای بهینه‌سازی مصرف برق یک گزینه مناسب است.شما میتوانید چراغ سقفی سنسوردار را با بالا ترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی می‌ارزه تهیه نمایید.

لامپ سقفی سنسوردار

چراغ سقفی توکار

این چراغ‌ها در نورپردازی کاربرد بسیار زیادی دارند و برای استفاده در فضا‌های داخلی خانه‌ها، ادارات، مغازه‌ها و… مناسب هستند. اندازه این پنل‌ها متفاوت است و امکان تأمین روشنایی محیط‌های گوناگون را دارند. شار نوری و طول عمر چراغ‌های سقفی توکار بسیار زیاد است و استفاده عمومی و تزئینی دارد. در محل‌هایی که سقف آن‌ها کوتاه است و استفاده از چراغ آویزدار امکان‌پذیر نیست، می‌توان از چراغ‌های توکار استفاده کرد؛ چراکه به‌صورت کامل در داخل سقف طراحی می‌شود و در معرض دید نیست.

تمام انواع دکوراسیون‌ها امکان هماهنگی با این نوع چراغ‌ها را دارند و شرایط نورپردازی فضای اداری و تجاری یا مسکونی را به سبک امروزی فراهم می‌کند. بیشترین استفاده این چراغ‌ها در نورپردازی داخلی سقف‌های کاذب است و زیبایی کار آن را چندبرابر می‌کند.

چراغ سقفی روکار

نحوه استفاده از این چراغ‌های سقفی روکار در قسمت بیرونی سقف است و در معرض دید قرار دارد. طرح‌های این نوع چراغ در مقایسه با نمونه توکار بسیار زیاد بوده و نور تابشی آن نیز چندین برابر است؛ اما استفاده از این نوع چراغ در تمامی انواع سبک‌ها امکان‌پذیر نیست. نورپردازی ایجاد شده در محیط از طریق این نوع چراغ‌ها کاملا یکنواخت است. به همین دلیل باید در انتخاب طرح و رنگ چراغ متناسب با دکوراسیون موردنظرتان دقت کنید تا در کنار روشنایی یکنواخت، فضای زیبا‌تری داشته باشید.

هدف نورپردازی داخلی علاوه بر افزایش زیبایی فضا و دکوراسیون، تأمین روشنایی محیط است. اشکال مختلف چراغ‌های روکار می‌تواند به‌صورت مربع، مستطیل، دایره، گرد، مکعبی، گنبدی و… باشد. همچنین لامپ‌های به‌کار رفته در این پنل‌ها نیز شامل انواع استاندارد، کم‌مصرف، ال‌ای‌دی، اس ام دی، سی او بی، لامپ‌های خطی و… است.

نورپردازی با چراغ‌های سقفی

چراغ سقفی آویزدار

یکی دیگر از چراغ‌های سقفی لوکسی که طرفداران آن بسیار زیاد است، آویز‌ها هستند. استفاده از این چراغ‌ها در محل‌هایی مانند بالای میز ناهارخوری و میز آشپزخانه کاربرد دارد. استفاده از این چراغ‌ها در محل‌هایی مناسب است که ارتفاع سقف آن بلند باشد؛ به‌خصوص چراغ‌های آویز پرطرفدار اخیر که حدود ۷۰ سانتی‌ متر تا یک متر از سقف آویزان می‌شوند. زیبایی طراحی دکور با این چراغ‌ها در استفاده آن‌ها به‌صورت سه‌تایی است و در خانه‌هایی با سبک مدرن برای جلوه‌های دکوراتیو به کار می‌رود.

لوستر‌ها

شیک‌ترین چراغ سقفی مورد استفاده در طراحی فضای داخلی لوستر است که ابعاد و اندازه‌های متنوعی دارد. به دلیل وجود تنوع در طراحی لوستر‌ها، انتخاب آن باید با دکوراسیون منزل تناسب داشته باشد و همچنین فضای محیط نیز با اندازه لوستر هماهنگی داشته باشد. زیبایی خانه نیز با استفاده از لوستر بسیار شیک و خیره‌کننده می‌شود.

کاربرد چراغ سقفی برای نورپردازی

از قابلیت‌های مهم پنل‌های سقفی می‌توان به شرایط پخش نور بسیار خوب آن‌ها اشاره کرد. منبع نور در این چراغ‌ها مقداری با سقف فاصله دارد و به همین دلیل قابلیت پخش آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین استفاده از آن‌ها برای تمام فضای خانه مناسب است. چراغ‌های سقفی خطی برای استفاده در نورپردازی محیط‌های بزرگ مثل فضا‌های تجاری و اداری یا تفریحی استفاده می‌شود که تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل در چنین محیط‌هایی جلوه‌های خاص ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  اصول نورپردازی راه پله

 

هزینه نورپردازی داخلی با چراغ سقفی

پنل‌های سقفی انواع گوناگونی دارند که بر اساس نوع لامپ و تعداد آن، سایز و کیفیت چراغ و جنس ابزار به‌کار رفته در آن و همچنین میزان توان مصرف انرژی و کیفیت نورپردازی در تعیین قیمت چراغ‌ها تأثیرگذار است. البته خرید چراغ‌های باکیفیت و کم‌مصرف حتی اگر با هزینه بالا باشد، یک سرمایه‌ گذاری بسیار کاربردی است؛ چراکه دیگر نیازی به تعویض زودهنگام لامپ‌ها نیست و همچنین در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

نورپردازی با چراغ‌های سقفی

نتیجه‌گیری

چراغ‌های سقفی دارای انواع مختلفی هستند که انتخاب نمونه مناسب آن، باید بر اساس هماهنگی با فضا و سبک منزل یا محیط‌های مورداستفاده انجام شود. استفاده از چراغ مناسب علاوه بر روشنایی، در افزایش زیبایی نورپردازی داخلی نیز تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. به‌کارگیری این چراغ‌ها در نورپردازی داخلی یک عنصر بسیار مهم است. انتخاب چراغ مناسب بر اساس اطلاعات موجود در مطالب بالا امکان‌پذیر است و از این طریق شما می‌توانید پنل‌های سقفی متناسب با محیط موردنظرتان را به‌راحتی انتخاب کنید.

پیمایش به بالا