جدیدترین مدل های چراغ تونلی

جدیدترین مدل های چراغ تونلی

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

درباره ی چراغ تونلی

چراغ تونلی همانطور که از نامش پیداست مخصوص تونل ها، معابر، تونل های قطار، معادن و فضاهای این چنینی است. این نوع چراغ‌ها به دلیل داشتن نور کم در مکان‌های این چنینی تعبیه شده و باعث روشنایی مطلوب در محیط می‌شود. از جمله ویژگی‌های اصلی چراغ­  تونلی ال ای دی ایجاد نور پراکنده و متقارن است. چرا که ایجاد نورهای بسیار خیره کننده و درخشنده در اینطور اماکن، سبب بروز حوادث جبران ناپذیری برای افراد می‌شود.در این مقاله می خواهیم به بحث انواع چراغ تونلی بپردازیم.

دسته بندی چراغ تونلی

چراغ‌های تونلی در دسته بندی لامپ‌های نوری کم مصرف قرار دارند. به همین جهت بسیار بهینه و کاربردی هستند. از آنجایی که این نوع تجهیزات روشنایی در درون تونل‌ها یا محیط‌های بسیار تاریک صنعتی به کار برده می‌شوند، طول عمر و راندمان بسیار بالایی دارند.

چراغ تونلی

ویژگی‌های چراغ تونلی

اگر توجه کرده باشید به دلیل محیط تاریک تونل‌ها، چراغ تونلی ال ای دی به طور مرتب روشن است. همین موضوع سبب ایجاد گرمای بسیار زیاد می‌شود. در نتیجه در ساختار چراغ­های تونلی از آلومینیوم و پلاستیک استفاده می‌شود که از ایجاد گرمای بیش از اندازه جلوگیری شود.

علاوه بر آن محافظ انواع چراغ­ تونلی از مواد نشکن و نسوز تولید شده تا در برابر گرمای بیش از اندازه از خود مقاومت قابل توجهی نشان دهد. اگر چنانچه دسترسی به محافظ شیشه‌ای ندارید، می‌توانید محافظ سیمی را جایگزین آن کنید.

انواع چراغ تونلی کدامند؟

با توجه به مصارف گوناگون انواع چراغ تونلی، این نوع تجهیزات روشنایی، انواع مختلفی را شامل می‌شود که در سایت می ارزه نیز قابل ارائه هستند.

[product_name name=”پروژکتور ای ام دی 100 وات کاوایی”]

چراغ­های تونلی سرپیچ دار

انواع سرپیچ لامپ که در چراغ‌های تولی استفاده می‌شود از جنس سرامیکی و معمولا مدل E27  است. این چراغ در برابر حرارت از  استحکام و مقاومت قابل توجهی برخوردار است. همچنین درون این نوع چراغ‌ها لامپ‌های رشته‌ای ۱۰۰ وات یا ۶۰ وات کم مصرف به کار می‌رود. جنس بدنه این نوع چراغ‌ها از آلومینیوم بادوام بوده که در برابر هرگونه تغییرات دمایی مقاومت کافی از خود نشان می‌دهد. روشنایی مطلوب و نوردهی کافی از دیگر ویژگی‌های چراغ­های تونلی سرپیچ دار محسوب می‌شود.

چراغ تونلی ال ای دی

داخل چراغ تونلی ال ای دی به جای سرپیچ از لامپ LED استفاده شده است. به همین دلیل به آن چراغ تونلی ال ای دی گفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های این نوع چراغ، پرتو نوری بیشتری در قیاس با لامپ‌های ساده است. توجه داشته باشید که در هنگام تعبیه این نوع چراغ‌ها بر اثر ضربه‌های احتمالی یا رطوبت آسیب نبیند. از دیگر مشخصه‌های ممتاز این نوع چراغ‌ها ضد ضربه، ضد شکنندگی، مصرف انرژی پایین، نوردهی با کیفیت و همچنین سازگاری با محیط زیست است.

ناگفته نماند که  این نوع چراغ‌ها حتماً بایستی از نوع ضد ضربه تهیه شوند. چرا که بر اثر تردد وسایل نقلیه، لرزش‌هایی به پوشش بیرونی چراغ‌های تونل وارد می‌شود. بنابراین معمولاً این نوع چراغ‌ها از مسائل امنیتی و حفاظتی بسیار بالایی برخوردار هستند.

چراغ­های تونلی آسانسوری

از دیگر انواع جدیدترین چراغ تونلی می‌توان به چراغ آسانسوری اشاره کرد. این نوع چراغ‌ها همانطور که از نامش پیداست مختص به داخل آسانسورها و مکان‌های تنگ و تاریک است. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از این نوع چراغ­های تونلی حتماً باید برق مصرفی مرتبط با آسانسور از برق نقاط دیگر ساختمان مجزا باشد. بدین ترتیب  در هنگام بروز حوادث احتمالی، فضای درون آسانسور روشن می‌ماند.

 

چراغ تونلی الکترو پروتون

چراغ‌های الکترو پروتون از جمله جدیدترین انواع چراغ­های تونلی به شمار می‌آید. این نوع تجهیزات روشنایی را با متریال با کیفیت بالایی می‌سازند. معمولاً از چراغ تونلی الکترو پروتون بر روی بام خانه‌ها، راهروها، انباری، سرویس‌های بهداشتی، راه پله، دیوار باغ و روشنایی محوطه‌های بیرونی استفاده می‌شود. استحکام و دوام این نوع چراغ‌ها به گونه‌ای است که در برابر رطوبت، رعد و برق و جریانات برقی از خود واکنش نشان نداده و بسیار پایدار هستند. به همین دلیل این نوع چراغ های برای انواع چراغ پارکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چراغ تونلی طرح گرد

چراغ های تونلی طرح گرد دارای طراحی مدرن و تازه است. از این مدل چراغ‌ها غالباً در خیابان ها، بزرگراه‌ها، سازمان‌ها، تونل‌ها و معابر صنعتی استفاده می‌شود. نوردهی بسیار با کیفیت و بهینه از جمله ویژگی‌های اصلی این مدل در چراغ های تونلی است. همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی از دیگر مشخصات این نوع تجهیزات روشنایی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که طرح گرد این لامپ­ها، در برابر هرگونه ماده شیمیایی، نوسانات برق و یا رعد و برق بسیار مقاوم است. این نوع چراغ‌ها حتی با ولتاژ دی سی و مصرف بسیار پایین انرژی نیز کارایی دارند. در‌واقع انواع چراغ تونلی مدل گرد با سیستم‌های خورشیدی سازگار بوده و به همین جهت نوری بسیار پاک از خود ساطع می‌کنند. ناگفته نماند که هیچ پرتو فرابنفش یا مادون قرمزی از این نوع چراغ‌ها به اطراف تابیده نمی‌شود.

[product_name name=”مهتابی خطی 26 وات پارس شعاع توس مدل اکورن”]جمع‌بندی

به طور کلی برای ایجاد روشنایی در معابر عمومی مانند خیابان‌ها، تونل‌ها، پارک‌ها یا حتی برای اماکن صنعتی حتماً باید از چراغ­های تونلی استفاده شود. چرا که تنها آنها در برابر تغییرات دما از خود واکنش نشان نداده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

با توجه به توضیحات گفته شده تمامی انواع این چراغ­ ها اعم از چراغ تونلی ال ای دی و سایر مدل‌های آن، بسیار کم خطر بوده و از ایمنی قابل توجهی برخوردار هستند. علاوه بر آن در برابر حرارت، برودت، سرما و گرما پایدار بوده و حتی ضد آب هستند. همچنین این نوع چراغ‌ها حساسیت بسیار کمی در برابر نوسانات و تغییرات ولتاژ از خود نشان می‌دهند. در نهایت با توجه به فقدان جیوه، سرب یا گازهای شیمیایی در این نوع چراغ‌ها، کاملاً با محیط زیست سازگار هستند.

پیمایش به بالا