چگونه رینگ لایت بسازیم؟

چگونه رینگ لایت بسازیم؟

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

حتما تا‌کنون پیش آمده که نور گردی را در چشمان افرادی که در ویدیو‌ها هستند، دیده باشید. این نور‌های گرد ناشی از رینگ لایت است، که افراد در مقابل خود روشن کرده‌اند. رینگ لایت از آن دسته وسایلی است که توانست در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بالایی به‌دست آورد. این کلمه در لغت به معنای حلقه نورانی است. این حلقه‌های نورانی دایره‌هایی هستند که نور را می‌تابانند. مهم‌ترین ویژگی و کاربرد این محصول این است که به افراد مبتدی کمک می‌کند تا در هنگام عکس و فیلم‌برداری، نور‌پردازی حرفه‌ای داشته باشند. شاید برایتان سوال باشد که چگونه “خودمان” رینگ لایت بسازیم ،در ادامه به ساخت رینگ لایت حرفه ای می‌پردازیم.

رینگ لایت

رینگ لایت چیست؟

رینگ لاین یا ring light چیست؟در ساده‌ترین تعریف می‌توان گفت که Ring light یک حلقه نورانی است که دور تا دور آن با لامپ‌های ال ای دی پوشیده شده است. این وسیله، نوری یکنواخت را به سمت سوژه می‌تاباند. تاباندن نور یکنواخت موجب می‌شود تا سایه‌های اضافی حذف و انعکاسی زیبا از نور حلقوی در چشمان سوژه ایجاد شود. این روز ها رینگ لایت مورد توجه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

روش‌های ساخت رینگ لایت در خانه

امروزه این حلقه‌ها در تنوع مدل و رنج قیمتی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که افراد می‌توانند با توجه به بودجه خود برای خرید آن اقدام نمایند. با وجود اینکه این حلقه‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما ممکن است بسیاری از افراد به هر دلیلی نتوانند آن را تهیه نمایند. از سوی دیگر ساخت یک حلقه نورانی جنبه تفریحی دارد و می‌توان از درست کردن آن لذت برد. در حالت کلی روش‌های زیادی برای درست کردن یک رینگ لایت وجود دارد.

افراد می‌توانند با توجه به زمان آزاد و میزان بودجه‌ای که در‌نظر دارند، یکی از روش‌ها را انتخاب کنند. در این مقاله ۳ روش ساخت رینگ لایت خانگی آسان، ارزان و حرفه‌ای را به شما آموزش خواهیم داد.

اولین روش؛ ساخت رینگ لایت آسان

لامپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که ظاهر آن‌ها به شکل دایره‌ای تو‌خالی است. برای ساخت یک حلقه نورانی می‌توان یکی از این لامپ‌ها را خریداری نمود و از یک سیم برق و هولدر موبایل کمک گرفت. این روش شاید ارزان نباشد، اما آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای ساخت حلقه نورانی است. در این روش به یک لامپ ال ای دی سفید یا مهتابی و با توانی بیش از ۲۰ وات نیاز دارید. سپس با نصب هولدر موبایل و سیم برق به‌راحتی آن را به یک Ring light تبدیل می‌نمایید.

دومین روش؛ ساخت رینگ لایت خانگی ارزان

روش دوم بسیار ارزان و آسان است؛ اما زمان بیشتری را در مقایسه با روش اول نیاز دارد. برای ساخت حلقه نورانی با این روش، ابتدا باید لیست زیر را تهیه نمایید.

  • مقوا
  • فویل آلومینیومی
  • ریسه نواری ال ای دی
  • سوکت ریسه نواری ال ای دی
  • چسب مایع و نواری

مرحله اول

ابتدا باید مرکز مقوای خود را به اندازه دلخواه علامت بزنید؛ اما بهتر است که قطر بیرونی مقوا کمتر از ۱۶ سانتی‌متر نباشد. سپس دایره را کشیده و آن را برش دهید. بعد از آن یک دایره دیگر داخل دایره بیرونی کشیده و آن را هم برش بزنید. البته باید توجه کنید که فاصله میان دو دایره کمتر از ۵ سانتی‌متر نباشد. به منظور افزایش استحکام سازه، می‌توانید یک دایره دیگر با همان مشخصات برش داده و با چسب مایع به یکدیگر بچسبانید.

مطلب پیشنهادی: اموزش تعمیر لامپ ال ای دی

مرحله دوم

در این مرحله بر روی افزایش استحکام و زیبایی سازه کار می‌کنیم. بعد از شکل گرفتن چارچوب اولیه، با یک فویل آلومینیومی آن را بپوشانید که این امر موجب مستحکم‌تر و زیبا‌تر شدن ساختار می‌شود.

گام سوم

در سومین مرحله، از ریسه‌های ال ای دی بهره می‌بریم. در بازار‌های ایران، ریسه‌های ال ای دی در تنوع بالایی از ۱ تا ۱۰۰ متر به فروش می‌رسند. می‌توانید ریسه خود را در اندازه یک یا دو متری با رنگ نور مهتابی یا هر رنگ دیگری خریداری نمایید؛ اما معمولا رینگ لایت‌ها با نور‌های سفید و مهتابی تولید و عرضه می‌شوند.

متراژ ریسه باید متناسب به اندازه قابی باشد که ساخته‌اید و حداقل دو دور قاب را بپوشاند. اگر می‌خواهید حلقه شما نورانی‌تر باشد، باید از ریسه‌های بلند‌تر کمک بگیرید و ریسه ال ای دی را دور قاب نصب و آن را با بست‌های پلاستیکی یا چسب نواری، محکم نمایید.

آخرین مرحله

اگر ریسه ال ای دی را متری تهیه کرده باشید، باید یک سوکت ال ای دی به‌صورت جداگانه خریداری نمایید. سوکت به انتهای LED وصل می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید رینگ لایتی که ساخته‌اید را به برق بزنید و روشن نمایید.

روش سوم؛ رینگ لایت حرفه‌ای در خانه

شیوه ساخت رینگ لایت حرفه ای مانند روش قبل است؛ اما در این روش از ابزار‌های صنعتی دیگری هم بهره می­بریم. این مدل از مدل‌های قبلی کامل‌تر و حرفه‌ای تر است. در ادامه به معرفی لوازم مورد‌نیاز و روش ساخت می‌پردازیم.

  • سیم برق تقریبا سه متر
  • ۱۲ عدد سرپیچ
  • کلید روشن و خاموش
  • ۱۲ عدد لامپ
  • دو شاخه برق
  • چوب

برای ساخت این مدل ring light به ابزار‌های صنعتی دیگری نیاز داریم که شامل موارد زیر هستند.

  • اره مویی
  • دریل
  • سیم‌چین
  • پیچ‌گوشتی
  • انبر‌دست
  • متر
  • مداد

در این روش چوب جایگزین مقوا می‌شود که کاملا مشخص است از مقاومت بیشتری بهره می‌برد. استفاده از چوب، عمر و استحکام سازه‌ای که می‌سازید را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. با متر و مداد دو دایره هم مرکز بر روی چوب می‌کشیم و آن را با کمک اره مویی برش می‌دهیم. در این مرحله قاب شما آماده است.

بعد از برش چوب، با کمک دریل سوراخ‌هایی بر روی قاب ایجاد و سپس سر‌پیچ‌ها را از سوراخ‌های ایجاد شده متصل می‌نماییم. پایه‌های لامپ خریداری شده را به‌صورت منظم و با فاصله یکسان روی قاب قرار می­دهیم. با سیم برق، سر‌پیچ‌ها را به یکدیگر و سر آن را به دو شاخه متصل می­کنیم. همچنین می‌توانید از کلید خاموش و روشن استفاده نمایید تا رینگ لایتتان به رینگ لایت‌های آماده شباهت بیشتری داشته باشد. در آخرین مرحله لامپ‌ها را به سر‌پیچ‌ها می‌زنیم و از حلقه نورانی درست شده لذت می‌بریم.

ساخت رینگ لایت
وبلاگ می ارزه

کلام آخر

اخیرا رینگ لایت ها در زمینه عکاسی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این نور‌ها شکل عجیب و خاصی دارند و با سایر منابع نوری متفاوت هستند. در حال حاضر بلاگر‌ها، دندان‌پزشک‌ها و افراد بسیاری برای تولید محتوا‌های اینستاگرامی از این وسیله بهره می­برند. در این مقاله سه روش برای ساخت رینگ لایت حرفه ای به شما معرفی نمودیم تا بتوانید با توجه به بودجه و زمان آزاد خود یکی از آن‌ها را امتحان نمایید.

پیمایش به بالا