با جدیدترین چراغ های صنعتی آشنا شوید+معرفی و بررسی کامل

با جدیدترین چراغ های صنعتی آشنا شوید+معرفی و بررسی کامل

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مهمترین ویژگی‌ها در هر مکانی روشنایی آن است. وجود نور کافی باعث می‌شود تا فضا بهتر، دکور زیباتر و البته دسترسی به کلیه وسایل موجود در آن راحت­تر شود. نه تنها در داخل یک منزل مسکونی و محیط‌های کاری بلکه در کارگاه‌ها و مراکز صنعتی نیز این نورپردازی باید به درستی صورت گیرد تا در نهایت بتواند بهترین میزان روشنایی را در محیط ایجاد نماید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی چند نمونه از جدیدترین چراغ‌ های صنعتی بپردازیم که برای محیط‌های بزرگ مانند سالن، کارگاه، سوله ،کارخانه ها و … کاربرد دارند.

تفاوت چراغ‌ های صنعتی با دیگر لامپ‌ها

مطمئنا یک سوله یا کارگاه نیازمند نور بیشتری است. چرا که فضای بزرگتری داشته و در نتیجه برای روشن شدن محیط باید منابع نوری که استفاده می‌شود، انعکاس نوری بالاتری را داشته باشند. از طرفی باید نوع این منابع نوری به گونه‌ای باشد که انرژی زیادی را مصرف نکرده و در نتیجه از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

به همین دلیل بهترین انتخاب در این شرایط چراغ های ال ای دی است. استفاده از لامپ LED برای چراغ های صنعتی در عین نوردهی خوب و حفاظت بالا، میزان مصرف انرژی کمتری داشته و البته طول عمرشان نیز بالاتر است.

مطلب پیشنهادی: چند نکته در مورد روشنایی محیط های صنعتی

انواع چراغ‌ های صنعتی

این چراغ ها را با نام سالنی ال ای دی نیز می‌شناسند. انواعی از لامپ‌های کارگاهی می­باشند که جایگزینی مناسب برای چراغ های قدیمی و مناسب روشنایی محیط صنعتی هستند. این مدل‌ها در دو نوع مختلف در بازار موجود هستند:

  • SMD: مخفف Surface Mounted Device (لامپ‌های کارآمد، با رنگ‌های متنوع، وضوح بالا، حجم کم، زاویه دید مناسب
  • COB: مخفف Chips On Board (لامپ‌های مقاوم، با بازده نوری بالا، اندازه کوچک، نوردهی خوب، درخشندگی زیاد

این دو مدل نسل جدید LED ها هستند که نسبت به مدل‌های قدیمی میزان مصرف انرژی‌شان ۴ تا ۵ برابر کمتر بوده و شدت نور بیشتری دارند و این میزان برای یک ساختمان صنعتی با تعداد زیاد منبع نور، عدد قابل توجهی است.

مزایای استفاده از لامپ‌های صنعتی LED

برای آنکه بتوانید درک بهتری از این مدل لامپ‌های صنعتی داشته باشید، بهتر است مزایای استفاده از آن را بررسی نمایید:

  • هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد

از آنجایی که میزان مصرف انرژی در این چراغ‌ ها ۴ تا ۵ برابر کمتر است، در نتیجه کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت. به جز این، طول عمر لامپ‌ها و مقاومتشان نیز در سطح بالایی بوده و در نتیجه نیازی به خرید دوباره آن‌ها در بازه‌های زمانی کم نخواهید داشت. البته قیمت این چراغ‌ ها نسبت به انواع معمولی بالاتر است اما همه ویژگی‌هایش به این قیمت می‌ارزد.

  • باعث افزایش بهره وری می‌شود

تولید گرمای کمتر ویژگی دیگر در این مدل از چراغ‌ ها است. در ال ای دی‌های صنعتی تمام انرژی تولید شده به نور و روشنایی تبدیل شده و بخش کمی از آن توسط گرما خارج می‌شود. به همین دلیل باعث گرم شدن محیط نخواهد شد. (در یک لامپ ال ای دی ساده بخش زیادی از انرژی به گرما تبدیل می‌شود.

گرمای زیاد در مواقعی ممکن است دستگاه‌های موجود در یک محیط صنعتی را دچار آسیب کند و خنک نگه داشتن محیط نیز یکی از مهمترین کارهایی است که صاحبان این کارگاه‌ها انجام می‌دهند. علاوه بر این گرمای کمتر باعث انرژی بیشتر کارکنان یک ساختمان صنعتی خواهد شد و در نتیجه بهره وری در بالاترین سطح خود قرار خواهد گرفت.

  • باعث ایجاد رنگ مناسب در محیط می‌شود

لامپ ال ای دی صنعتی نیز، مانند دیگر مدل‌ها دارای رنگ بندی‌های مختلفی است. شما می‌توانید با توجه به محیط، رنگی را انتخاب نمایید که باعث خسته شدن چشم کارکنان نشده و میزان درستی از روشنایی در محیط صنعتی را ایجاد نماید.

لامپ متال هالید

  • طول عمر بالاتری دارد

عموما یک ال ای دی صنعتی، طول عمر بالاتری نسبت به انواع قدیمی دارد. مدت زمان ۵ تا ۸ سال، طول عمر متوسط این محصولات است. در صورتی که مدل‌های دیگر تقریبا ۱.۵ سال عمر می‌کنند.

انواع چراغ‌ های صنعتی بر اساس نوع طراحی

اکنون با نوع چراغ های صنعتی آشنا شدیم. دو مدل پرفروش در میان این نوع از لامپ‌ها عبارتند از:

  • چراغ‌ های صنعتی آویز

یکی از مدل‌های چراغ‌ های صنعتی این ال ای دی‌ها است که معمولا در سوله‌ها، کارگاه یا کارخانه ‎های کوچک و بزرگ از آن‌ها استفاده می‌شود. در این مدل همه چیز با استانداردهای یک چراغ صنعتی مطابقت دارد. جنس بدنه مناسب و عملکرد و طول عمر بالا از ویژگی‌های آن است. شما می‌توانید بر اساس توان این محصولات آن‌ها را انتخاب نمایید. لامپ‌های بخار جیوه و بخار سدیم از مدل‌های موجود در این دسته هستند.

  • چراغ صنعتی سقفی

در مدل‌های سقفی نیز تنوع بسیار بالاست. ابعاد و اندازه‌های گوناگونی از آن وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی‌های خاص برای محیط‌های حاوی ترکیبات شیمیایی، آب و رطوبت و همچنین دود و گرد و غبار تهیه شده است. ترکیبات اولیه برای تولید این محصولات بسیار باکیفیت بوده و باعث انتشار یکنواخت نور در فضا خواهد شد. در میان انواع مختلف این چراغ می‌توانیم به مدل‌های دارای چراغ فلورسنت یا ال ای دی اشاره نماییم.

حتما بخوانید: میزان مناسب روشنایی محیط چقدر است؟

خرید چراغ صنعتی بهترین انتخاب برای سرمایه داران…

اگر یک کارگاه بزرگ دارید و نیازمند به نورپردازی صحیح آن هستید یا اگر می‌خواهید به تازگی این سالن را راه اندازی کنید، اکنون دیگر کار برای شما آسان است. بهترین کار، انتخاب در میان چراغ های صنعتی است تا بتوانند بیشترین میزان نور مورد نیاز برای شما را فراهم کنند. در نظر داشته باشید که برای یک سالن بزرگ صنعتی نیازی به نورپردازی‌های زیبا نخواهید داشت. اینجا محیط کار شما است و باید همه چیز به گونه‌ای طراحی شود که بیشترین بازدهی را برای کسب  و کار شما داشته باشد، نه برای تزئین و زیباتر شدن محیط این موضوع تنها با انتخاب یک محصول اقتصادی فراهم خواهد شد.

نکات پایانی برای انتخاب لامپ های صنعتی

محیط کار با محیط منزل متفاوت است و شما باید متناسب با محیطی که دارید از چراغ های مناسب استفاده نمایید. با خرید چراغ های صنعتی برای کارخانه، سوله و … نورپردازی محیط بهتر انجام می‌شود و بهره‌وری کارکنان نیز بالاتر می‌رود. به همین دلیل، سعی کنید برای این مکان‌ها از خرید چراغ های تزئینی خودداری نمایید و چراغی را خریداری نموده که کارآیی داشته باشد. در پایان، امیدواریم که مطلب تهیه شده برای شما مفید باشد و شما را در انتخاب چراغ های مناسب برای محل کارتان راهنمایی کند همچنین شما می­توانید برای خرید بهترین چراغ های صنعتی و اطلاعات بیشتر به سایت می ارزه مراجعه نمایید.

پیمایش به بالا