صفر تا صد راه اندازی مغازه الکتریکی

راه اندازی الکتریکی

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

صفر تا صد راه اندازی مغازه الکتریکی

استفاده از لوازم الکتریکی در روزمره غیر قابل اجتناب است و برای تهیه کالا‌های الکتریکی باید به محل مشخص فروش آن مراجعه نماییم. راه‌اندازی مغازه فروش لوازم الکتریکی جزء شغل‌هایی است که مورد نیاز جامعه است؛ چراکه ما با سوختن یک لامپ ساده اولین محلی که باید به آن مراجعه نماییم تا لامپ بخریم، مغازه لوازم الکتریکی است. علاوه­ بر آن، لوازم دیگر مثل کلید و پریز، سیم و سرپیچ، انواع چراغ، رابط برق، فیوز و ترانس، باتری و… همه از طریق مغازه‌ها قابل تهیه است و نبود آن‌ها روند زندگی را مختل می‌نماید. آشنایی با صفر تا صد راه اندازی مغازه الکتریکی برای افرادی که به این حوزه علاقه دارند، بسیار کاربردی است. در ادامه با مراحل راه‌اندازی مغازه و اشتغال در حوزه محصولات الکتریکی بیشتر آشنا می‌شویم.

برای راه اندازی مغازه لوازم الکتریکی چه کار‌هایی باید انجام دهیم؟

راه‌اندازی این مغازه دارای مراحل خاصی است که ابتدا باید درباره لوازم الکتریکی اطلاعات اولیه کسب نمایید و با این کار آشنایی داشته باشید. در مرحله بعد محل مغازه را تعیین نسبت به گرفتن پروانه کسب اقدام نمایید. در نهایت لوازم الکتریکی را خریداری و پس از قفسه­بندی فروشگاه و چیدمان ویترین مغازه، کار خود را شروع کنید.

صفر تا صد راه اندازی مغازه الکتریکی

آشنایی با لوازم الکتریکی

قبل از راه‌اندازی مغازه، شما باید نسبت به لوازم الکتریکی مختلف آگاهی خود را بالا ببرید و در این حوزه مطالعه داشته باشید. اطلاعات اولیه در حوزه کارکرد کلی لوازم برقی برای جذب مشتری بسیار مهم است. همچنین داشتن اطلاعات کلی درباره وسایل اصلی الکتریکی برای راهنمایی درست به افراد الزامی است تا آن‌ها ملزم به خرید شوند. اما داشتن تسلط و دانش فنی در این حوزه برای نگه‌داشتن مشتری بسیار مهم است.

کسب اطلاعات درباره برند‌های مختلف لوازم الکتریکی موجود در بازار برای راهنمایی مشتری نیز اهمیت ویژه دارد. می‌توانید از کلاس‌های برگزار شده در فضای مجازی و کتاب‌های دبیرستان رشته‌های فنی حرفه‌ای برای مطالعه و کسب دانش فنی در حوزه لوازم الکتریکی کمک بگیرید.

تعیین محل مغازه

محل مغازه لوازم الکتریکی بهتر است در نزدیکی فروشگاه‌های لوازم الکتریکی نباشد. همچنین هر چه محل مغازه به مناطق مسکونی نزدیک‌تر باشد، کارکرد بهتری خواهد داشت. باید بدانید در کسب­وکار‌های سنتی موقعیت فیزیکی تأسیس مغازه در موفقیت کاری شما نقش ویژه‌ای دارد و به همین دلیل باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشید. برای برنده شدن در رقابت میان مغازه الکتریکی اطرافتان، قیمت لوازم بسیار مهم است.

برای تأسیس مغازه لوازم الکتریکی ابتدا تعداد فروشندگان و مغازه­ های لوازم الکتریکی آن منطقه را تعیین نمایید و ملک‌های تجاری موجود را مورد بررسی قرار دهید. هرچه فاصله مغازه شما از مغازه های الکتریکی دیگر بیشتر باشد، به نفع شما خواهد بود. داشتن مغازه الکتریکی با تمام لوازم و فروش آن‌ها با قیمت مناسب همراه با اطلاعات فنی و خدماتی باعث موفقیت هرچه بیشتر شما می‌شود. پس از گذشت این مراحل شما با تبلیغ زبانی میان مشتری‌ها نیز می‌توانید جایگاه خوبی در این حوزه بدست آورید.

دریافت پروانه کسب

شما باید برای راه‌اندازی مغازه الکتریکی پروانه کسب تهیه نمایید. پروانه کسب نیاز به مدرک تحصیلی ابتدایی، سند مالکیت یا اجاره‌نامه مغازه و برگه عدم سوء پیشینه دارد. همچنین آقایان نیاز به گواهی پایان خدمت یا معافیت و اشتغال به تحصیل دارند تا برای راه‌اندازی مغازه مجوز بگیرند. با ارائه این مدارک می­توانید در حداقل زمان ممکن، مجوز شروع به کار دریافت نمایید.

تهیه و فروش لوازم الکتریکی

جهت اینکه بتوانید تجهیزات الکتریکی را در مغازه بفروشید، ابتدا باید انواع مختلف لوازم را در مغازه داشته باشید. برای کسب سود باید به‌صورت عمده اقلام الکتریکی را خریداری نمایید. برای تهیه این میزان لوازم ،سرمایه اولیه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است.

تهیه و خرید لوازم الکتریکی

تهیه قفسه و ویترین برای چیدمان لوازم الکتریکی

مغازه لوازم الکتریکی برای داشتن نظم و ترتیب نیاز به قفسه و ویترین دارد. به همین دلیل ابتدا باید مغازه قفسه‌بندی شود و وسایل با نظم و ترتیب خاص در محل مشخصی قرار بگیرد. وجود قفسه‌بندی باعث می‌شود از فضای مغازه به‌صورت بهینه بهره ببرید و ظاهر آن نیز زیباتر باشد. چیدمان ویترین مغازه نیز بسیار مهم است. اگر ویترین مغازه شما بسیار شلوغ باشد یا اجناس چیده شده در آن زیبایی نداشته باشد، مشتریان زیادی را از دست می‌دهید.

به همین دلیل بهتر است از نورپردازی در ویترین استفاده نمایید و لامپ و چراغ‌های زیبا و روشن در آن قرار دهید. همچنین از افراد خوش‌سلیقه برای چیدن آن کمک بگیرید. تمیز بودن ویترین برای جذب مشتری بسیار مهم است و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 مطلب پیشنهادی: چرا نورپردازی فروشگاه اهمیت دارد؟

تجهیزات لازم برای راه اندازی مغازه الکتریکی

لوازم مختلفی هستند که باید در یک مغازه الکتریکی وجود داشته باشند، اما بودن برخی از آن‌ها یک ضرورت است؛ چراکه بیشتر از سایر لوازم مورد استفاده هستند و مشتریان زیادی برای تهیه آن به مغازه الکتریکی مراجعه می­نمایند. وجود لامپ در انواع مختلف و توان‌های مصرفی متنوع در مغازه الزامی است و تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد است.

استفاده از پنل و هالوژن نیز در خانه‌ها و دفاتر افزایش پیدا کرده و وجود آن‌ها نیز در مغازه الکتریکی الزامی است. از دیگر لوازم پرفروش الکتریکی، باتری و چسب و اتصال‌دهنده‌های مختلف است. سیم و کابل، کلید و پریز، محافظ ولتاژ و رابط برق، پروژکتور و وال واشر، هواکش، چراغ قوه و چراغ اضطراری، ریسه شلنگی و ال ای دی و… از لوازم ضروری برای راه‌اندازی مغازه الکتریکی است.

تجهیزات لازم برای راه اندازی مغازه الکتریکی

نتیجه‌گیری

آگاهی از صفر تا صد راه اندازی مغازه الکتریکی برای افرادی که به این شغل علاقه دارند، بسیار کاربردی است. برای شروع این کار ابتدا به سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت و همچنین باید نسبت به لوازم الکتریکی پرکاربرد و اصلی اطلاعات کافی داشته باشید. می‌توانید از طریق کلاس‌های برگزار شده در سازمان فنی حرفه‌ای برای کسب اطلاعات اقدام و کتاب‌های موجود در این زمینه را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر اطلاعات موجود در این مقاله را بخوانید.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که داشتن دانش فنی در این زمینه بسیار مهم است و زمینه موفقیت شما در این شغل را رقم خواهد زد. البته وجود مهارت و دانش برای تمام شغل‌ها نیاز است اما لوازم الکتریکی نیاز به اطلاعات تخصصی دارد تا مشتری‌های شما در طولانی‌مدت حفظ شوند. پس ابتدا این مهارت­ها را کسب و سپس برای شروع کار اقدام نمایید.

اگر شما به دنبال هر موضوعی در رابطه با بحث “روشنایی” هستید، می‌توانید به سایر مطالب وبلاگ می ارزه مراجعه بنمایید.

پیمایش به بالا