نورپردازی اتاق گیمینگ

Gaming-Room-ezgif.com-jpg-to-webp-converter (1)

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اتاق گیمینگ

اهمیت انتخاب ابزار و رنگ برای نورپردازی اتاق گیمینگ غیر‌قابل‌ انکار است. این که چه تجهیزاتی تهیه کنید و چگونه آن ها را به کار ببرید بسیار اهمیت دارد. مدت ‌زمان گیم‌ها معمولا طولانی است، به همین دلیل گیمرها پیوسته به دنبال محیطی هستند که در آن تمرکز کافی برای بازی را داشته باشند. با ایجاد یک فضای مناسب برای گیمینگ شما می‌توانید خستگی پس از یک روز پر‌مشغله را از تن گیمرهای مراجعه‌کننده بیرون کنید.

مهم ترین تجهیزات لازم برای نورپردازی اتاق گیمینگ

بازی گیمرها حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. اگر نورپردازی محیط طبق اصول و به اندازه باشد، این زمان را برای گیمرها بسیار جذاب می‌کند؛ زیرا نور اصلی‌ترین دلیل خسته ‌شدن چشم‌ها است. برخی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که برای نورپردازی صحیح اتاق گیمینگ ضروری هستند عبارتند از: نوارهای نور، چراغ حلقه چند منظوره، چراغ‌های LED رنگارنگ، چراغ کلیدی، نورافکن و پروژکتور.

نوارهای نور

اگر به دنبال نورپردازی اتاق گیمینگ به شکل ساده و زیبا هستید، استفاده از نوارهای نور می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پخش گستره‌ای از طیف نور در محیط، انعطاف‌پذیری بالا و طیف رنگی متنوع باعث تبدیل این سیستم روشنایی به یکی از پرکاربردترین وسیله‌های نورپردازی در اتاق‌های بازی تبدیل شده است.

چراغ حلقه چند منظوره

چراغ‌های حلقه‌ای باعث زیبایی بیشتر اتاق گیمینگ می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای سه‌پایه نگهدارنده هستند. با داشتن این قابلیت میزان استفاده از این چراغ‌های حلقه‌ای در محیط گسترش پیدا می‌کند.

چراغ ال ای دی رنگارنگ

کم‌مصرف‌بودن، بارزترین ویژگی این چراغ‌های مورد استفاده در نورپردازی اتاق گیمینگ است. طیف رنگی متنوعی برای این نوع لامپ‌ها در نظر گرفته شده است، بنابراین صاحب اتاق‌های گیمینگ می‌توانند براساس سلیقه خود و دکور محل، لامپ با رنگ‌های متفاوتی را خریداری کنند. این قطعه از سیستم‌روشنایی دارای ۲ نوع دیواری و سقفی است و نصب آن به‌راحتی انجام می‌شود.

تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ

چراغ کلیدی

طراحی این نوع چراغ بسیار شکیل و زیبا است. نور خروجی قابل تنظیم از بهترین ویژگی‌های این نوع چراغ به‌شمار می‌رود. شما با استفاده از کلیدها به‌راحتی می‌توانید نور محیط را تنظیم کنید. استفاده از این نوع سیستم روشنایی در نورپردازی اتاق گیمینگ توصیه می‌شود؛ زیرا نوری که به محیط تابیده می‌شود در برخی ساعت‌های روز بهتر است کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی: آموزش نورپردازی|تکنیک نورپردازی مستقیم و غیرمستقیم

نورافکن

برای این که بتوانید پس زمینه اتاق گیمینگ را با نورهای متنوع پوشش دهید، می‌توانید از نورافکن‌ها کمک بگیرید. اگر به دنبال نورپردازی اتاق گیمینگ به‌صورت خلاقانه و زیباتری هستید، این وسیله کاملا مناسب است. ترکیب نور با رنگ‌های متفاوت و انعطاف‌پذیری بیشتر برای این کار توسط نورافکن بهتر انجام می‌شود.

نورافکن و پرژکتور رنگی

پروژکتور

اگر دیوار خالی در اتاق گیمینگ وجود دارد شما می‌توانید از پروژکتور برای نورپردازی آن به شکل حرفه‌ای استفاده کنید. با استفاده از یک کلید، این نورپردازی فوق‌العاده انجام خواهد شد. روشنایی قابل تنظیم، حالت‌های مختلف نور و چرخان ‌بودن ازجمله ویژگی‌هایی هستند که باعث استفاده زیاد از این وسیله برای نورپردازی اتاق گیمینگ شده‌اند.

نورها باید دارای چه رنگی باشند؟ از آنجاکه نور تاثیر مستقیمی بر روحیه و جذب افراد دارد، باید درمورد نورپردازی اتاق گیمینگ حساسیت زیادی به خرج دهید. در این مورد دوگانگی میان گیمرها وجود دارد؛ عده‌ای رنگ سفید و عده‌ای نورهای رنگی را ترجیح می‌دهند. نوع رنگی می‌تواند شامل چه رنگ‌هایی باشد؟ آبی، قرمز و سبز باعث عملکرد بهبود گبمرها در بازی می‌شوند. اصولی که برای نوپردازی اتاق گیمینگ باید رعایت شوند عبارتند از:

  • برای بالارفتن تمرکز در این اتاق، فضای آن باید تاریک باشد و از نورپردازی نسبتا کمی استفاده شود.
  • می‌توان رنگ نور ریسه‌ها را تغییر داد، اما بهتر است رنگ فضای اصلی اتاق را در نظر بگیرید و ریسه‌ها را بر اساس آن انتخاب کنید.
  • متراژ کافی از ریسه انتخاب‌ شده را خریداری کنید تا مجبور به استفاده از ریسه‌هایی که با یکدیگر هماهنگی ندارند نباشید.
  • از رنگ‌های سازگار با یکدیگر استفاده کنید. درصورتی‌که اصولی این کار را انجام دهید، جذابیت اتاق شما بسیار افزایش می‌یابد.
  • از طرح و ایده‌های اجرا‌ شده که تصویر آن‌ها در گوگل موجود است، الگو بگیرید.
  • برای جلوگیری از ایجاد آشفتگی در محیط، بهتر است ریسه‌ها را به صورت مخفی نصب کنید.
  • از قرار دادن منبع نور در پشت مانیتور خودداری کنید. این کار باعث زود خسته ‌شدن چشم گیمرها می‌شود.

رعایت همین نکات نسبتا ساده باعث می‌شود نورپردازی اتاق گیمینگ شما به حدی جذاب شود که گیمرها برای بازی، مکانی جز محیط شما را انتخاب نکنند. حتی ممکن است آن را به دوستان خود معرفی کنند.

نورپردازی اتاق گیمینگ ساده

با استفاده از نورپردازی‌های جذاب می‌توان یک اتاق گیمینگ ساده را به فضایی جذاب برای گیمرها تبدیل کرد. تنها کافی است که طبق اصول و قواعد تجهیزات لازم برای این کار را فراهم کنید. نورپردازی اتاق گیمینگ باید به اندازه و کاملا متعادل باشد؛ در این صورت جذابیت اتاق بازی بسیار بالا می‌رود. استفاده از نورهای رنگی و پروژکتور برای محیط‌های گیمینگ‌ تاریک بسیار مناسب است. برای ایجاد نورپردازی اتاق گیمینگ و تبدیل آن به یک اتاق شیک و ساده برخی نکات باید رعایت شود.

  • استفاده از میزهای چوبی اولین قدم برای ایجاد اتاقی ساده و شکیل است. ایجاد قفسه روی این میزها می‌تواند فضای مناسبی برای نگهداری اکسسوری گیمرها باشد. ایجاد فضای سنتی و کلاسیک توسط اجسامی که با مواد طبیعی و با الهام از طبیعت تهیه شده‌اند، بسیار ساده است، اما حس خوب و دلنشینی را القا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: چگونه رنگ نور مناسب هر محیط را انتخاب کنیم؟

  • از گیاهان و گلدان‌هایی که جذاب هستند استفاده کنید. دقت داشته باشید که در این مورد نباید زیاده‌روی کنید. فضا باید به قدری ساده باشد که ذهن گیمر از فضای بازی منحرف نشود.
  • برای نورپردازی اتاق گیمینگ از چراغ‌های دیواری که قابلیت تنظیم شدن دارند، استفاده کنید. استفاده از رنگ خنثی، مهتابی یا آفتابی توسط این چراغ‌ها امکان‌پذیر است.
  • بهتر است تجهیزات بازی با استفاده از رنگ خنثی نورپردازی شده باشند. از نوار یا ریسه‌هایی که دارای نور سفید هستند برای اطراف میز گیمینگ، کناره‌های مانیتور و سایر تجهیزات استفاده کنید.
  • از نوارهای نور RGP غافل نشوید. این نوارها را در پشت وسایلی مانند مانیتور نصب کنید. با انجام این کار نور به شکل ملایم‌تر و زیباتری به محیط می‌تابد.

نورپردازی ساده اتاق گیمینگ

استفاده از تجهیزات دیگری مانند کاغذ دیواری ساده و زیبا، صندلی‌های راحت و زیبا که براساس استانداردهای لازم تولید شده‌اند، قفسه دیواری، لوازم دکور چوبی و پایه بلندگوهای چوبی در کنار نوپردازی اتاق گیمینگ می‌تواند فضایی ساده اما زیبا و دلنشین برای شما به وجود بیاورد.

نورپردازی اتاق گیمینگ کم هزینه

نباید نورپردازی اتاق گیمینگ خیلی عجیب و غریب باشد و از تجهیزات گران قیمتی برای آن استفاده کرد، زیرا تمرکز اولین چیزی است که یک گیمر برای بازی به آن نیاز دارد. اگر نکات طلایی برای کاهش هزینه‌های نورپردازی این محیط را رعایت کنید، به‌راحتی با پرداخت هزینه‌ای مناسب، می‌توانید فضای گیمینگ خود را نورپردازی کنید.

هزینه نورپردازی اتاق گیمینگ ارتباط مستقیمی با فضای آن دارد؛ هرچه محیط بزرگ‌تر باشد به تجهیزات بیشتری نیاز است که برای داشتن آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید. سعی کنید محصولات روشنایی اتاق گیمینگ از نوع کم‌مصرف باشند تا هزینه‌های آینده شما نیز تا حدودی کاهش پیدا کند. سایر نکاتی که برای نورپردازی اقتصادی اتاق گیمینگ باید رعایت کنید عبارتند از:

  • به دنبال تجهیزات روشنایی شلوغ بسیار زیبا نباشید. محیط گیمیگ باید کم‌نور و نسبتا ساده باشد. اگر رده مصرف انرژی تجهیزات روشنایی که استفاده می‌کنید دارای کمترین میزان مصرف انرژی باشند، خرید شما مفیدتر و هزینه‌های فعلی و آینده شما نیز کاهش می‌یابد.
  • متراژ ریسه‌ها را دقیق تهیه کنید؛ زیرا اضافه آن برای شما کارآمد نخواهد بود.
  • بیشتر سیستم نورپردازی را از ریسه و نوار تهیه کنید. این ۲ مورد دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر تجهیزات هستند.

زیبایی و آرامش محیط گیمینگ با وسایل و تجهیزات گران قیمت به دست نمی‌آید. شما باید آرامش و راحتی مراجعین را در نظر بگیرید. به همین دلیل سعی کنید با سرمایه کمتر، آرامش و راحتی بیشتری را برای گیمرها فراهم سازید.

نورپردازی کم هزینه اتاق گیمینگ

بهترین نورپردازی اتاق گیمینگ

اگر نگران هزینه‌های نورپردازی اتاق گیمینگ نیستید، می‌توانید سیستم روشنایی محیط را هوشمندسازی کنید. در این صورت وقفه حین بازی کاهش می‌یابد، یعنی برای تنظیم نور محیط نیازی به ترک ‌کردن میز خود ندارید و از راه دور می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار به وسیله صدا یا تلفن‌ همراه به‌راحتی امکان‌پذیر است.

استفاده از پنل‌های لوزی، مثلثی و چند‌ضلعی، ظاهری بسیار زیبا به محیط می‌بخشد. علاوه بر آن، باعث کاهش خستگی چشم می‌شوند. برخی نکات که با رعایت آن‌ها می‌توانید به بهترین نورپردازی اتاق گیمینگ برسید عبارتند از:

  • از چراغ‌های نواری برای برجسته‌سازی صفحه مانیتور در اتاق بازی استفاده کنید. رعایت این نکته ساده باعث جذابیت، بهبود تمرکز و افزایش روحیه برای بازی می‌شود.
  • از چراغ‌های هوشمند که دارای رنگ‌های متفاوتی هستند استفاده کنید. برخی لامپ‌ها دارای گزینه فعالیت هوشمند هستند. به این صورت که رنگ و میزان روشنایی آن‌ها از طریق صدا، تلفن همراه یا الکسا و سیری قابل تنظیم است.
  • از نور برای زیر میز بازی استفاده کنید. برای این‌کار چراغ LED گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: کاربرد و مزیت نورپردازیی LED

  • از نورپردازی روی سقف غافل نشوید. نورپردازی کل اتاق یا بخشی از آن به صورت استراتژیک توسط این نکته امکان‌پذیر است. استفاده از رنگ‌بندی متنوع برای این کار باعث بهبود فضای اتاق می‌شود.
  • لامپ‌های LED رنگی و چراغ‌های دیواری باعث ایجاد فضایی با حس خوب و روشنایی خاصی می‌شوند.

آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها نیز یکی از عواملی است که در انتخاب رنگ نور برای نورپردازی اتاق گیمینگ به شما کمک می‌کند. ترکیب درست و اصولی رنگ‌ها، محیطی جذاب‌تر و با آرامش بیشتری را فراهم می‌سازد.

سخن پایانی

اگر دارای فضای گیمینگ هستید و می‌خواهید محیط جذابی را برای خود و مراجعه‌کنندگان فراهم کنید، اولین اصل، رعایت اصول نورپردازی اتاق گیمینگ است که نباید از اهمیت آن غافل شوید. تهیه ابزار و تجهیزات لازم برای این مکان به‌راحتی از سایت ما امکان‌پذیر است. شما با داشتن اطلاعاتی درباره محیطی که به دنبال تهیه لوازم نورپردازی برای آن هستید، می‌توانید از پشتیبان‌های سایت ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

پیمایش به بالا