نکات مهم انتخاب بهترین لامپ برای مغازه

Shop-Best-Lamp

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بهترین لامپ برای مغازه

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که قصد خرید نداشته‌اید اما نور ویترین و حال و هوای مغازه‌ای شما را به داخل کشانده باشد. نورپردازی مغازه و فروشگاه موضوع بسیار مهمی است که اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چه نورپردازی ویترین باشد و چه داخل مغازه. باید برای نورپردازی بخش‌های مختلف مغازه از لامپ های کاربردی و متناسب با محیط استفاده کرد. اما این سؤال پیش می‌آید که بهترین لامپ برای مغازه چه لامپی است و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

این مطلب را از دست ندهید: چرا نورپردازی فروشگاه اهمیت دارد؟| نورپردازی برای جذب مشتری

در این نوشته به این مسئله مهم می‌پردازیم و بهترین لامپ برای مغازه را به شما معرفی خواهیم کرد تا با نورپردازی اصولی فروشتان را چند برابر کنید.

لامپ مناسب مغازه چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین لامپ برای مغازه باید به این فاکتورها توجه کنید:

قدرت نوری بالا

بهترین لامپ مناسب مغازه لامپی است که قدرت نوری بالایی داشته باشد. لامپ با قدرت نوری بالا، محیط فروشگاه و اجناس داخل آن را بهتر به نمایش می‌گذارد. هنگام انتخاب لامپ علاوه بر سلیقه شخصی باید توان نوری لامپ را مد نظر قرار دهید و آن را متناسب با متراژ مغازه انتخاب کنید. در میان لامپ‌های موجود در بازار، لامپ‌های LED قدرت نوری بالایی دارند.

لوکس استاندارد

بهترین لامپ برای مغازه لامپی است که لوکس استاندارد و متناسب با محیط را داشته باشد. لوکس واحدی استاندارد برای اندازه‌گیری شدت نور است. مهم‌ترین فاکتور در انتخاب لوکس ابعاد مغازه است.

در ادامه برخی از مقادیر استاندارد شدت نور مناسب فروشگاه‌های مختلف را آورده‌ایم:

سوپرمارکت: محدوده ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لوکس

فروشگاه‌ لوازم خانگی: محدوده ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لوکس

بوتیک لباس: محدوده ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ لوکس

رستوران‌: محدوده ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لوکس

گالری طلا و جواهر: محدوده ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لوکس

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید لامپ مناسب برای هر محیط

کم‌مصرف و کم‌هزینه

از آنجایی که ساعت کاری مغازه‌ها زیاد است باید هنگام انتخاب و خرید لامپ مغازه به کم‌مصرف بودن لامپ توجه جدی کرد. انتخاب یک لامپ کم‌مصرف می‌تواند هزینه‌های سرسام‌آور برق را به حداقل ممکن برساند.

لامپ انتخابی شما باید کم‌مصرف باشد و برچسب انرژی A+ روی آن درج شده باشد. در حال حاضر لامپ‌های LED مصرف کمی دارند و نسبت به لامپ‎های رشته‌ای یا هالوژنی بهینه‌تر هستند. 

زاویه تابش مناسب

زاویه و نوع تابش نور لامپی که در مغازه نصب می‌شود اهمیت دارد. باید لامپی برای مغازه تهیه کنید که نور را یکدست منتشر کند و انرژی و نور محیط را به طور مطلوبی افزایش دهد. به همین دلیل باید زاویه تابش نور را در نظر بگیرید. در بین چراغ‌های موجود در بازار، لامپ‌ LED به علت پخش نور یکنواخت و بی سایه برای نورپردازی مغازه مناسب است.

رنگ متناسب با محیط

لامپ مغازه باید رنگ‌بندی همخوان با محیط و محصولات داشته باشد. امروزه لامپ‌های مختلف با رنگ‌های گرم، سفید و سرد در بازار موجود است که با توجه به کسب و کار و نوع محصولاتتان می‌توانید لامپ مناسب را انتخاب کنید.

ضمانت خرید

بهترین لامپ برای روشنایی مغازه لامپی است که گارانتی و ضمانت پس از خرید داشته باشد. بهتر است لامپ مورد نظرتان را از برندهای معتبر که ضمانت و تعویض دارند خریداری کنید.

قابلیت استفاده از دیمر

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که لامپ مغازه باید داشته باشد قابلیت اتصال به دیمر است. دیمر وسیله‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد که شدت نور را کم و زیاد کنید. با این کار مصرف برق شما در ساعات کاری کمتر می‌شود. اگر قصد استفاده از دیمر‌ را دارید باید لامپ‌هایی انتخاب ‌کنید که قابلیت استفاده از دیمر را داشته باشند یا در اصطلاح Dimmable باشند.

بهترین لامپ‌های مناسب مغازه

لامپ ال ای دی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشن کردن مغازه استفاده از لامپ‌های ال ای دی است. این لامپ‌ها انواع مختلفی دارند و در ابعاد و شکل‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند. دلیل این ادعا مزایای زیادی است که این نوع لامپ‌ها دارند:

* مصرف انرژی کمتر

* شدت نور یکنواخت

* قیمت مناسب و طول عمر زیاد

* قابلیت تنظیم نور به خصوص در روز

* مقاوم در برابر شرایط جوی مثل باد، باران و برف

* عدم افزایش دمای محیط مغازه

لامپ ریلی

لامپ ریلی یکی از لامپ‌های رایج برای مغازه است. این نوع لامپ روی ریل نصب می‌شود و قابلیت جابجایی و چرخش دارد. از لامپ‌های ریلی در فضاهایی مثل ویترین مغازه، اتاق‌ نشیمن، رستوران و فروشگاه‌ استفاده می‌شود.

چراغ خطی

چراغ خطی نیز برای روشن کردن فروشگاه مناسب است. چراغ خطی روشنایی یکدستی به محیط می‌دهد و تمام نقاط محیط را روشن می‌کند. این نوع چراغ به عنوان نور عمومی و یا نور دکوراتیو در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود و ظاهر شیکی هم دارد. چراغ‌ خطی قابلیت سفارشی‌سازی بر اساس فضای مورد نظر شما را دارد و در دو نوع روکار و توکار در بازار به فروش می‌رسد.

چراغ سقفی

چراغ سقفی نیز از گزینه‌های مناسب و کاربردی برای مغازه است. چراغ سقفی در دو نوع توکار و روکار در بازار موجود است. چراغ‌های توکار نور یکدستی به محیط می‌دهند و فضای کمتری اشغال می‌کنند و در بین مغازه‌داران محبوب هستند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید لامپ های مختلف

متال هید

لامپ متال هالید ترکیبی از لامپ‌های بخار جیوه و نمک‌های هالوژنی است. این لامپ بهره نوری بالا و کیفیت رنگی مناسبی دارد. به همین دلیل برای روشن کردن محیط‌هایی با وسعت زیاد مناسب است.

وال واشر SMD

لامپ وال واشر SMD  یکی از لامپ‌های موجود در لیست بهترین لامپ‌ها برای مغازه است. این نوع لامپ نوردهی بسیار خوبی دارد و برای روشن کردن محیط مغازه مناسب است. مزیت مهم این لامپ مصرف انرژی کمتر است.

جمع‌بندی

در این نوشته ویژگی‌های بهترین لامپ برای مغازه را برشمردیم و بهترین لامپ‌های موجود را معرفی کردیم. به عنوان یک مغازه‌دار فراموش نکنید که نورپردازی صحیح و هدفمند باعث بهتر شدن محیط و افزایش فروش محصول خواهد شد. حتی می‌توانید برای ایجاد محیطی زیبا و تأثیرگذار از چند لامپ مختلف در کنار هم استفاده کنید. برای خرید بهترین لامپ مغازه و آشنایی با برندهای موجود در بازار به فروشگاه می‌ارزه سر بزنید.

 

سؤالات متداول

بهترین لامپ برای مغازه چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین لامپ برای مغازه دارای شدت نور بالا، لوکس استاندارد، مصرف کم و بهینه، رنگ نور مناسب و ضمانت پس از خرید است.

بهترین نوع لامپ‌ها برای مغازه کدام است؟

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید لامپ برای مغازه ارائه کنیم که کامل باشد. اما اگر بخواهیم از میان همه لامپ‌ها یک نوع را برگزینیم لامپ‌های ال ای دی به علت تنوع بالا و کم‌مصرف بودن بهترین گزینه به حساب می‌آیند. 

نورپردازی ویترین مغازه باید چگونه باشد؟

بهتر است در نورپردازی ویترین فروشگاه از روش تأکیدی استفاده کرد تا اجناس در معرض دید مشتری قرار بگیرند. همچنین باید دقت کرد که کمترین سایه ممکن در ویترین به وجود بیاید و نورها درست تنظیم شوند. اگر در حال نورپردازی مغازه هستید مقاله نورپردازی فروشگاه را مطالعه کنید.

از کجا لامپ مناسب مغازه بخریم؟

ما در فروشگاه می‌ارزه بهترین لامپ‌های مناسب مغازه را جمع‌آوری کرده‌ایم. کافیست وارد سایت شوید و سفارشتان را ثبت کنید. با خرید آنلاین از می‌ارزه تجربه‌ای مطمئن و آسان خواهید داشت.

پیمایش به بالا