بهترین برند لامپ ال ای دی چیست؟

راهنمای_خرید_بهترین_برند_لامپ_ال_ای_دی

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 6 دقیقه

راهنمای خرید بهترین برند لامپ ال ای دی

در گذشته و هنگامی که روشنایی منازل توسط شمع‌ها تأمین می‌شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که در آینده روشنایی خانه بخشی از دکوراسیون محسوب شود. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای نور‌پردازی خانه‌ها وجود دارند که در آن ها از انواع لامپ ها برای نور‌پردازی استفاده می‌شود. اما لامپ ال ای دی از رایج ترین و کاربردی‌ترین لامپ برای نور‌پردازی منازل و محل کار هستند. لامپ های ال ای دی به‌صرفه و کاربردی بوده و بهترین گزینه برای روشنایی محسوب می‌شوند. خرید بهترین مارک لامپ ال ای دی برای منزل یا محل کار به یکی از چالش‌های افراد تبدیل شده است؛ اما با کمک راهنمای خرید بهترین برند لامپ ال ای دی، می‌توانید خرید مطلوبی را تجربه کنید.

لامپ ال ای دی چیست؟

تمام لامپ‌ها علاوه بر نور، گرما هم تولید می‌کنند که این گرما انرژی است که از لامپ اتلاف می شود. این انرژی که مانند گرما آزاد می‌شود، قابل‌کنترل و استفاده نیست.لامپ‌های ال ای دی، لامپ‌هایی هستند که گرمای تولیدی آن‌ها بسیار کم است و بازده بیشتری نسبت به سایر لامپ‌ها دارند. در‌حقیقت بیشتر از ۸۰ درصد انرژی مصرفی در این لامپ‌ها صرف تولید نور می‌شود. برای تهیه بهترین برند باید نکات راهنمای خرید بهترین برند لامپ ال ای دی را بدانید؛ زیرا این لامپ‌ها در مدل‌ها و کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند.

در ادامه میتوانید برای آشنایی با مزیت و کاربرد لامپ های LED روی لینک کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایت لامپ‌های ‌LED

نکات مهم همراه با راهنمای خرید بهترین برند لامپ ال ای دی

ال ای دی یکی از پر‌کاربرد‌ترین انواع لامپ‌های موجود در بازار است که مصرف انرژی آن در مقایسه با دیگر محصولات بسیار کمتر است؛ این مورد، لامپ LED را از سایر لامپ‌ها متمایز می‌کند. نکات مهمی وجود دارد که در هنگام خرید لامپ باید مورد‌توجه قرار گیرند.

برند

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید لامپ‌های LED فعالیت می‌کنند؛ بنابراین در هنگام خرید باید به برند آن توجه شود. تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های عرضه‌کننده لامپ ال ای دی به دلیل وجود عوامل متعدد، محصولات با‌کیفیتی را به بازار عرضه نمی‌کنند. خرید باید از برند‌های معتبر و مورد‌اعتماد انجام شود تا عملکرد و راندمان بهتری از محصول خریداری شده دریافت کنید. برند‌های معتبر در دنیا، محصولات با‌کیفیت‌تر و بهتری را برای جذب مشتری تولید می‌کنند. این برند‌ها تلاش می‌کنند با حفظ کیفیت محصولات، مشتریان خود را حفظ کرده و فرایند جذب مشتری را هم انجام دهند.

طول عمر

در لیست راهنمای خرید بهترین مارک لامپ ال‌ای‌دی، طول عمر از موارد مهم است. معمولا این لامپ‌ها طول عمر بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند. از سوی دیگر، برق مصرفی آن‌ها نیز کمتر است که موجب کاهش هزینه‌ها هم می‌شود. در حالت کلی LED‌ها عمر طولانی دارند و می‌توان از آن‌ها در طولانی‌مدت استفاده کرد. هر‌کدام از آن‌ها بیشتر از ۳۰ هزار ساعت کار می‌کنند و مدت عمر‌شان ربطی به تعداد دفعاتی که خاموش و روشن می‌شوند، ندارند.

برای مطالعه ی بیشتر در مورد طول عمر لامپ ها روی لینک کلیک کنید.

توان

میزان توان آن‌ها از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. توان این لامپ‌ها بهتر است باتوجه‌به نوع نیاز و محیطی که قرار است از این لامپ‌ها در آن استفاده شود، انتخاب شود. البته به هنگام خرید میزان توان آن‌ها را باید با لومن بسنجید. بر‌خلاف باور بسیاری از مردم، توان، واحدی برای اندازه‌گیری روشنایی نیست و از آن برای تعیین میزان انرژی مصرفی لامپ‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید توان آن را باتوجه‌به واحد اندازه‌گیری لومن بسنجید.

مقایسه ولت با لومن

لومن، سنجشی واقعی از روشنایی یک لامپ را ارائه می‌کند و موردی است که مشتریان به هنگام خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی باید به آن توجه کنند. لامپ‌های رشته‌ای قادر هستند تا ۵ برابر، مقدار وات بیشتری را نسبت به لومن داشته باشند.

رنگ نور

رنگ نور LED‌ها از دیگر موارد مهم در لیست راهنمای خرید بهترین مارک لامپ‌های ال‌ای‌دی است. LED‌ها از طیف گسترده‌ای در زمینه رنگ برخوردار هستند؛ بر اساس رنگ‌های ارائه شده توسط شرکت فیلیپس، لامپ‌های ال‌ای‌دی طیف رنگی قابل‌توجهی را به نمایش می گذارند. این طیف از رنگ بنفش تا قرمز و رنگ‌های زرد و سفید تشکیل شده است. بااین‌حال برای استفاده از این LED‌ها در منزل، شما نیازمند نوری شبیه به لامپ‌های رشته‌ای خواهید داشت.

ترکیب رنگ‌های سفید کرم و سفید ملایم، رنگ زرد را ایجاد می‌کند که بسیار شبیه به رنگ لامپ‌های رشته‌ای است. لامپ‌هایی با رنگ‌هایی که برچسب می خورند به‌عنوان سفید روشن، نوری مانند روشنایی روز را تولید می‌کند و نور‌هایی هستند که در فروشگاه‌های کوچک وجود دارند.

گارانتی و مدت ضمانت

گارانتی یکی از لازمه‌های هر خریدی است که از هدررفت هزینه‌های پرداختی جلوگیری می‌کند. لامپ خریداری شده باید دارای گارانتی باشد تا در صورت به‌وجودآمدن هر‌گونه مشکل بتوان آن را تعویض کرد. هر لامپ باتوجه‌به شرکت تولید‌کننده مدتی معین برای گارانتی دارد که این مدت حداقل یک تا دو سال است. لازم است که هنگام خرید مدت‌زمان باقی‌مانده از گارانتی را بررسی کنید. هر چه تاریخ خرید شما به تاریخ تولید لامپ نزدیک‌تر باشد، می‌توانید مدت‌زمان بیشتری از گارانتی بهره ببرید.

با خرید یک لامپ بر اساس لیست راهنمای خرید بهترین مارک لامپ ال‌ای‌دی، می‌توانید از کیفیت و کارایی آن در طولانی‌مدت اطمینان حاصل کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید لامپ مناسب برای هر محیط

بهترین برند‌های LED بر اساس راهنمای خرید بهترین مارک لامپ ال ای دی

بروکس

بروکس یکی از بهترین برند های لامپ‌ ال ای دی است که در دسته پر‌فروش‌ترین برند‌های ایرانی قرار می‌گیرد. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصین و تکنولوژی‌های پیشرفته، لامپ‌هایی با کیفیت عالی به مشتریان خود عرضه می‌کند. شروع فعالیت این برند مربوط به سال ۱۳۹۳ است که توانسته در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کند.

افراتاب

برند افراتاب با تولید محصولات با‌کیفیت در توان‌های مختلف، توانست به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان در کشور تبدیل بشود. شرکت افراتاب از تکنولوژی اس‌ام‌دی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. افراتاب از سال ۱۳۷۷ کار خود را در زمینه تولید لامپ‌های مختلف آغاز کرد و جزء اولین تولید‌کنندگان ایرانی به شمار می‌رود.

سایروکس

سایروکس با بهره‌گیری از مواد مرغوب و تکنولوژی روز دنیا، محصولاتی باکیفیت بالا را برای مشتریان خود تولید می‌کند. این برند یکی دیگر از برند‌های محبوب و پر‌فروش ایرانی است. این برند باهدف تولید داخلی محصولات روشنایی تأسیس شد و از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

کلام آخر

امروزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین روشنایی منزل یا محل کار، لامپ‌های ال‌ای‌دی هستند. اگر این لامپ‌ها بر اساس لیست راهنمای خرید بهترین مارک لامپ‌های ال‌ای‌دی انتخاب شوند، می‌توان به کارایی و کیفیت آن‌ها اطمینان کرد. شرکت‌های بی‌شماری در ایران و جهان در زمینه تولید لامپ‌های LED فعالیت می‌کنند تا بهترین کیفیت را تولید و به بازار عرضه کنند. به دلیل تنوع بسیار بالا در مدل، نور‌دهی و کیفیت این لامپ‌ها، حتما باید آن را باتوجه‌به نیاز‌های محل مورد‌استفاده انتخاب کنید؛ برای این منظور می‌توانید به فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی و لوازم جانبی مراجعه کنید تا با استفاده از راهنمایی آن‌ها، یک خرید مناسبی داشته باشید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای تهیه ی بهترین و با کیفیت ترین لامپ ال ای دی به فروشگاه اینترنتی می ارزه مراجعه نمایید

پیمایش به بالا