معرفی چراغ سقفی ال ای دی

Ceiling-Panel-ezgif.com-jpg-to-webp-converter

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در سالهای اخیر با پیشرفت صنعت روشنایی چراغ‌های متنوعی روانه بازار شد. یکی از این محصولات چراغ‌های سقفی بودند. همان طور که از نام این چراغ‌ها پیداست برای نصب روی سقف تولید می‌شوند. این چراغ‌ها از لحاظ ابعاد و ظاهر مدل‌های گوناگونی دارند و بیشتر شکل دایره و مربع دارند. در ساخت این نوع چراغ‌های از فناوری ال ای دی استفاده می‌شود. در این مطلب به نورپردازی با چراغ‌های سقفی و راهنمای خرید آن می‌پردازیم.

کاربرد چراغ سقفی

درباره کاربرد چراغ‌ سقفی ال ای دیمی‌توان به نصب در محیط‌های مسکونی و اداری و تجاری اشاره کرد. در واقع این چراغ‌ها به دلیل مصرف انرژی پایین و نور باکیفیتی که دارند در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. اگر در زمان ورود به منازل، فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، شرکت‌ها و… دقت کنید مدل‌های مختلف چراغ‌های سقفی را می‌بینید.

انواع چراغ سقفی

چراغ‌ سقفی را بر اساس فاکتورهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد:

انواع چراغ سقفی بر اساس نوع لامپ

چراغ سقفی ال ای دی (LED)

چراغ سقفی ال ای دی جایگزین مناسبی برای لامپ‌های رشته‌ای است چون مصرف انرژی آن به مراتب کمتر است. در ساخت این چراغ از دیودهای ال ای دی استفاده می‌شود. این چراغ‌ها از نسل‌های اولیه چراغ‌های ال ای دی هستند و در رنگ نورهای مختلفی تولید می‌شوند. مهم‌ترین مزیت آنها مصرف انرژی کم و طول عمر زیاد آنهاست.

چراغ سقفی اس ام دی (SMD)

چراغ‌های اس ام دی نوع پیشرفته‌تر و به‌روزتر چراغ‌های ال ای دی هستند. نور ایجاد شده توسط این چراغ‌ها یکنواخت و بدون خیرگی است. سرعت روشن شدن و رسیدن به اوج روشنایی در چراغ اس ام دی کمتر از ۲۰ میکرو ثانیه است. چراغ‌های سقفی اس ام دی نسبت به نوع اس او بی مساحت بیشتری دارند. همچنین در مقایسه با ال ای دی‌ها انرژی کمتری مصرف کرده و گرمای کمتری تولید می‌کنند.

چراغ سقفی سی او بی (COB)

چراغ‌های سقفی اس او بی نوع دیگری از چراغ‌های ال ای دی هستند. ایجاد نور موضعی از بارزترین ویژگی این نوع چراغ‌هاست. از ویژگی‌های دیگر چراغ اس او بی، قابلیت نصب heat sink در پشت آن است که موجب خنک شدن آن می‌شود. چراغ‌های سی او بی از لحاظ کیفیت نور مشابه چراغ‌های اس ام دی هستند.

انواع چراغ سقفی بر اساس نوع نصب

چراغ سقفی آویز

چراغ‌ سقفی آویز به وسیله یک زنجیر یا میله از سقف آویزان می‌شود. این نوع چراغ برای بالای اپن آشپزخانه یا میز ناهارخوری مناسب است و جلوه زیبایی به محیط می‌دهد.

چراغ سقفی توکار

چراغ‌ سقفی توکار داخل حفره‌های ایجاد شده در سقف کار گذاشته می‌شود. به این چراغ‌ها چراغ مخفی هم می‌گویند زیرا تنها قسمت کوچکی از آنها بیرون سقف می‌ماند. از این نوع چراغ در نورپردازی و ایجاد جلوه بیشتر دکوراسیون استفاده می‌شود.

چراغ سقفی روکار

چراغ‌ روکار روی سقف نصب می‌شود و برای نصب آن نیاز به حفره‌ای ندارید. این نوع چراغ‌ها با ایجاد سوراخ کوچکی در سقف نصب می‌شوند و جلوه زیبایی در محیط به وجود می‌آورند.

استفاده از چراغ سقفی چه مزایایی دارد؟

در حال حاضر چراغ‌های سقفی جای چراغ‌های قدیمی‌تر را گرفته‌اند و جزو محصولات پرفروش بازار هستند. دلیل این محبوبیت مزایایی است که این نوع چراغ‌ها دارند:

– صرفه‌جویی انرژی برق

– طول عمر بالا

– ایجاد نور یکنواخت و سالم

– نوردهی بهتر نسبت به لوستر

– نصب آسان

– تنوع شکل و ابعاد

– تولید اشعه غیرمضر

نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی ال ای دی

بالاتر با انواع چراغ سقفی ال ای دی آشنا شدیم و حالا می‌خواهیم نکات مهم در زمان خرید چراغ سقفی را با هم مرور کنیم. ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب چراغ سقفی باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

ابعاد و اندازه

در زمان انتخاب چراغ سقفی باید ابعاد و تعداد چراغ‌ها را با توجه به ابعاد محیط و میزان نور مورد نیاز مشخص کنید.

دمای رنگ

هنگام خرید چراغ سقفی رنگ نور و دمای رنگ توجه کنید. به طور کلی دماهای گرم‌ ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین، رنگ‌های زرد و نارنجی دارند و دماهای سرد مانند ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلوین، به رنگ‌های آبی یا سفید هستند.

نوع نصب

پیش‌تر گفتیم که چراغ‌های سقفی از نظر نصب سه نوع روکار، توکار و آویز دارند. اگر محلی برای نصب چراغ در سقف ایجاد کرده‌اید از چراغ سقفی توکار استفاده کنید در غیر این صورت باید دو نوع روکار و آویز را بخرید.

نوع چراغ

چراغ‌های سقفی ال ای دی از نظر تکنولوژی ساخت انواع مختلفی دارند. شما باید با توجه به نور مورد نیاز یکی از چراغ‌های سقفی ال ای دی، سی او بی یا اس ام دی را انتخاب کنید.

توان مصرفی

هر وسیله الکتریکی توان مصرفی دارد که با وات سنجیده می‌شود. این عامل با نوردهی و مصرف انرژی رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر هر چقدر توان بیشتر باشد مصرف انرژی بالاتر و نوردهی بیشتر خواهد بود. توان چراغ سقفی را با توجه به میزان نور لازم انتخاب کنید.

ظاهر چراغ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید شکل ظاهری چراغ است که باید با دکوراسیون محیط هماهنگ و متناسب باشد.

ضمانت پس از فروش

بیشتر برندهای شناخته شده و مطرح در عرصه روشنایی برای کالاهای خود گارانتی در نظر می‌گیرند. با خرید محصول دارای گارانتی، تعمیر و تعویض لامپ ال ای دی سقفی بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.

برند سازنده

امروزه برندهای زیادی چراغ سقفی تولید می‌کنند. توصیه می‌کنیم در زمان خرید به دنبال برند‌های نام‌آشنا بروید. زیرا این شرکت‌ها امتحانشان را پس داده‌اند و در ساخت محصولات خود از متریال باکیفیت استفاده می‌کنند.

قیمت چراغ

آخرین و مهم‌ترین نکته در خصوص قیمت چراغ سقفی است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب میزان بودجه مورد نظرتان را مشخص کنید و بر اساس آن محصول مناسب را خریداری کنید. از خرید چراغ‌های ارزان و غیراستاندارد صرف نظر کنید در غیر این صورت بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی باید به دنبال تعمیر لامپ ال ای دی سقفی باشید.

 

سؤالات متداول 

از کجا چراغ سقفی ال ای دی بخریم؟

برای خرید چراغ سقفی و دیدن لیست قیمت‌ها وارد فروشگاه اینترنتی می‌ارزه شوید. ما در این فروشگاه بهترین محصولات بازار را موجود کرده‌ایم و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کنیم.

بهترین برندهای تولیدکننده چراغ سقفی کدامند؟

اگر به دنبال بهترین مارک چراغ سقفی سنسوردار هستید برندهای شعاع، یکتا افروز و مازی نور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا چراغ‌های ال ای دی سقفی تعمیر می‌شوند؟

بله، این چراغ‌ها قابلیت تعمیر دارند.

 

 

پیمایش به بالا