نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی ال ‌ای دی

نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی ال‌ای‌دی

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای خرید چراغ سقفی ال ‌ای دی

یکی از مسائلی که در محیط زندگی و کار اهمیت زیادی دارد، میزان مناسب نورپردازی و روشنایی استاندارد آن است. در حال حاضر تجهیزات بسیار زیاد و مدرنی برای طراحی روشنایی داخلی و خارجی به ­کار گرفته می‌شود؛ به‌خصوص منابع روشنایی استانداردی که می­تواند نیاز محیط را برطرف نماید و عملکرد افراد را بهبود می‌بخشد. چراغ‌ سقفی ال ای دی برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب است و می‌تواند نور یکنواخت و باکیفیتی ایجاد نماید. این چراغ‌ها بر روی هر نوع سقفی قابل نصب هستند. به­ طور قطع بهترین منبع نور برای ایجاد روشنایی مناسب در فضا، چراغ سقفی است. انواع مختلفی از چراغ‌ها وجود دارد که کاربرد‌های متفاوتی دارند. چراغ سقفی ال ‌ای دی یکی از این منابع نور است که باید در خرید آن به برخی از موارد توجه نمود.

چراغ سقفی ال ‌ای دی چیست؟

این لامپ برای ایجاد روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند که نیمه‌رسانا است و هنگام عبور جریان الکتریکی از آن، یک نور مرئی منتشر می‌شود که در تمام چراغ‌های دستگاه‌های الکتریکی بکار رفته است. کاربرد چراغ در صنایع روشنایی بسیار زیاد است. این چراغ‌های ال ‌ای دی در چند دهه اخیر برای تجهیزات الکترونیکی بسیار مناسب بوده‌اند. لامپ‌های ال ‌ای دی اصلی ، به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها و وجود ابزار خاص، می‌توانند نور را در رنگ‌ها و شدت‌های مختلف ایجاد نمایند.

نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی ال‌ای‌دی

کاربرد‌های چراغ سقفی ال ‌ای دی

چراغ های سقفی دارای ۳ دسته کلی اداری، صنعتی و خانگی هستند که از نظر شکل طراحی با یکدیگر متفاوت‌اند و تنوع زیادی دارند. مدل‌های مختلف این لامپ­ها حبابی، شمعی، قارچی، زیتونی، اشکی، سقفی، فلامینتی و… است. چراغ سقفی ال ‌ای دی محدودیت استفاده در محیط‌های خاص را ندارد و می‌توان در هر جا که نیاز باشد، از آن استفاده نمود.

مطلب مرتبط: نورپردازی با چراغ‌های سقفی چگونه است؟

نکات مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی ال ‌ای دی

برای انتخاب و خرید این نوع چراغ‌ها باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه هر یک را نام برده و توضیح می‌دهیم.

نحوه نصب چراغ

این چراغ‌ها از نظر نحوه نصب دارای سه نوع مختلف هستند. در واقع بر اساس نوع سقف موجود، می‌توانید چراغ متناسب با آن را انتخاب کنید. در بعضی از سقف‌ها برای نصب چراغ، محلی قرار داده شده است که می‌توانید از چراغ‌های توکار ال ‌ای دی در آن استفاده نمایید. چراغ‌های سقفی روکار و آویزی برای استفاده در سقف‌هایی است که محل معینی برای نصب ندارند. همچنین می‌توان از همه این چراغ‌ها به‌صورت ترکیبی برای دکوراسیون و نورپردازی نیز استفاده نمود. این روش استفاده به‌دلیل داشتن طرح‌های خاص، محیط زیبا و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند.

نحوه نصب چراغ

میزان توان مصرفی

توان مصرفی لوازم الکتریکی با روش­ مشخصی محاسبه می‌شود و بر روی کالا نوشته می ­شود. هر چه میزان توان مصرفی یک چراغ بیشتر باشد، مقدار نوردهی و مصرف انرژی آن نیز زیاد می‌باشد. درواقع رابطه مستقیمی میان توان مصرفی و نحوه کارکرد لامپ وجود دارد. در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که تا حد ممکن از لوازم الکتریکی کم‌مصرف استفاده نمایید و و هزینه نگهداری از چراغ‌ها را به حداقل برسانید.

ویژگی‌های ظاهری چراغ‌ها

نوع شکل ظاهری چراغ اهمیت بسیار زیادی دارد. این مورد باید بر اساس سبک محل استفاده چراغ و سلیقه افراد انتخاب شود. تجهیزات الکتریکی موجود در خانه مثل چراغ‌ها بر روی دکوراسیون و ظاهر محیط تأثیر زیادی دارند.

ویژگی‌های ظاهری چراغ‌ها

برند محصول

در حوزه تولید و طراحی چراغ‌های سقفی ال ‌ای دی برند‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که باید به میزان اعتبار و شهرت این برند توجه داشته باشید. هر چه برند‌های انتخابی شناخته شده‌تر باشد، کیفیت مطلوبی دارد و مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. حتماً هنگام تهیه محصول به دریافت ضمانت‌نامه رسمی از مرکز فروش تاکید نمایید.

هزینه خرید

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید چراغ باید به آن توجه کنید، قیمت آن است. قیمت تعیین شده برای خرید در این مسئله بسیار مهم است و ابتدا باید میزان بودجه‌ای که برای تهیه چراغ سقفی در نظر دارید، مشخص شود. البته باید بدانید خرید مقرون به‌صرفه حتماً خرید ارزان نیست؛ چراکه کیفیت اجناس کم‌هزینه، نسبتاً پایین است و در مقابل هزینه نگهداری زیادی خواهند داشت. همچنین پس از انجام تعمیرات زیاد مجدداً باید چراغ نو خریداری نمایید که همین امر هزینه شما را چند برابر می‌نماید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید لامپ مناسب برای هر محیط

مزایای خرید لامپ سقفی ال ‌ای دی

مهمترین جنبه استفاده از این نوع چراغ‌ها ایجاد روشنایی، طراحی و نورپردازی محیط است. کیفیت این محصولات بسیار بالاست و مصرف انرژی آن‌ها پایین است‌. قابلیت نوردهی مطلوبی دارند و همچنین طول عمر آن‌ها نسبتاً زیاد است. برخلاف سایر لامپ‌های مورد استفاده روشن و خاموش کردن زیاد این چراغ، تأثیری بر میزان طول عمر آن ندارد.

میزان تابش نور چراغ نیز در زمان استفاده ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند. همچنین می‌توان طیف رنگی گسترده­‌ای برای نورپردازی‌های مختلف از طریق این لامپ‌ها ایجاد کرد‌. میزان زاویه تابش چراغ کاملاً هدفمند و مستقیم است. در صورت ایجاد مشکل در این لامپ‌ها، می‌توان آن‌ها را تعمیر نمود. همه این موارد باعث می‌شود تا خرید لامپ ال‌ ای دی برای شما بسیار مناسب باشد.

مزایای خرید لامپ سقفی ال ‌ای دی

نتیجه‌گیری

نحوه انتخاب و خرید وسایل الکتریکی بسیار مهم است. در هنگام انتخاب این نوع محصولات حتماً باید به بازدهی آن‌ها توجه ویژه داشته باشید. همچنین بهتر است مصرف انرژی آن ها بهینه باشد؛ به ­خصوص محصولات الکتریکی که برای روشنایی به‌کار ‌می‌روند، حتماً باید با حساسیت بالا انتخاب گردند. امروزه استفاده از چراغ سقفی ال ‌ای دی بسیار زیاد است و برای ایجاد روشنایی به­ صرفه و باکیفیت در محیط‌های مختلف کاربرد زیادی دارد. قبل از خرید به نکات گفته شده در این مطلب توجه نمایید و محتوای مقاله را مدنظر قرار دهید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

پیمایش به بالا