7 نکته ی مهم برای خرید لوستر مناسب برای پذیرایی

7 نکته ی مهم برای خرید لوستر مناسب برای پذیرایی |راهنمای خرید لوستر

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 9 دقیقه

برای خرید لوستر مناسب برای پذیرایی باید به نکات زیادی توجه داشت به طور حتم نکته ها و موارد زیادی درانتخاب لوستر مناسب پذیرایی موثر هستند از جمله ی این موارد می توان به متراژ پذیرایی، ارتفاع سقف خانه، نوع چیدمان منزل و … اشاره کرد. لوسترها علاوه بر آن که موجب روشن شدن فضا می شوند در دکوراسیون داخلی به عنوان ابزاری برای دیزاین و طراحی استفاده می شوند و همخوانی و انتخاب درست لوستر می تواند به خانه‌ی شما جلوه‌ی خاصی ببخشد.

اگر می خواهید لوستر مناسبی برای پذیرایی تان انتخاب کنید اما نمی دانید به چه مواردی باید توجه کنید حتما این مقاله را بخوانید و با ما در راهنمایی خرید لوستر همراه باشید.

برای انتخاب لوستر مناسب پذیرایی چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟

توجه به دکوراسیون داخلی

لوسترها در طیف وسیعی از طرح‌ها و سبک‌ها موجود هستند. بر اساس سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه خود، می‌توانید یک لوستر مناسب انتخاب کنید. توجه کنید که نوع چیدمان منزل شما و نوع مبلمان و دیزاین خانه در انتخاب نوع لوستر مناسب موثر است نوع چیدمان مدرن و کلاسیک تعیین کننده نوع لوستر شما خواهد بود چرا که باید با هم هماهنگ باشند تا جلوه ی دلپذیری به محیط بدهند.

[product_name name=”چراغ آویز سه شعله صفحه ریلی مکعب مربع”]

توجه به ارتفاع سقف

برای پذیرایی، لوستر باید به طور مناسبی اندازه‌بندی شود و در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار گیرد. به طور مثال اگر ارتفاع سقف خانه‌تان کوتاه است استفاده از لوسترهای آویز، جلوه‌ی بصری بدی ایجاد می‌کند و فضا کوچک‌تر به نظر می‌رسد در این صورت لوستر مناسب برای شما لوسترهای سقفی است.

توجه به اندازه فضای پذیرایی

اندازه فضای پذیرایی مهمترین عاملی است که باید در نظر بگیرید. اگر اتاق پذیرایی‌تان کوچک است، بهتر است یک لوستر کوچک با ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید تا فضای زیادی را اشغال نکند و تعادل مناسبی بین اندازه لوستر و فضای اتاق برقرار باشد. اما در اتاق‌های بزرگتر، می‌توانید از لوسترهایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید.

انتخاب سایز مناسب برای لوستر

بررسی ابعاد فضای پذیرایی بسیار مهم است. برای اتاق‌های کوچک، لوسترهای کوچکتر با ابعاد کمتری را انتخاب کنید تا اتاق را زیبا و هماهنگ نگه دارید. اما در اتاق‌های بزرگتر، لوسترهای بزرگتر و با ابعاد بیشتر، می‌توانند تأثیر بهتری داشته باشند و به فضا شکوه و جلوه بیشتری ببخشند. بهتر است قبل از خرید، ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید و با استفاده از نمونه‌ها و تصاویر، تصوری از نحوه جایگاه لوستر در فضا داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

جنس لوستر

لوسترها از جنس‌ها و مواد مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله شیشه، کریستال، فلز ، چوب و … . انتخاب جنسی که با سبک دکوراسیون داخلی مطابقت داشته باشد و همچنین دوام و کیفیت مناسبی داشته باشد، مهم است.

طرح و رنگ لوستر

طرح و جزئیات لوستر نقش مهمی در ایجاد اثرات بصری دارد. لوسترهای با جزئیات ظریف و پیچیده برای دکوراسیون‌های کلاسیک و مجلل مناسب هستند، در حالی که لوسترهای با خطوط ساده و طرح‌های مدرن برای فضاهای مدرن و ساده‌تر مناسب‌ترند.

رنگ لوستر نیز باید با رنگ‌های دیگر در فضا هماهنگی داشته باشد. می‌توانید از دو روش استفاده کنید: به این صورت که رنگ لوستر با دکوراسیون به طور کامل هماهنگ باشد یا با رنگ دیگری در فضا کنتراست ایجاد کنید. در صورتی که دکوراسیون شما رنگارنگ است، می‌توانید یک لوستر با رنگ طبیعی مانند نقره‌ای، مسی یا سفید انتخاب کنید. اگر دکوراسیون شما به سادگی و کمرنگی متمایل است، می‌توانید با انتخاب یک لوستر با رنگ براق و جذاب (مثلاً طلایی یا کریستالی) روشنی و جلوه بیشتری به فضا ببخشید.

تعداد لوستر در فضای پذیرایی

تعداد لوسترهایی که در فضای پذیرایی استفاده می‌کنید، بستگی به اندازه و طرح فضا، ارتفاع سقف و سلیقه شما دارد. در زیر چند نکته مربوط به تعداد لوسترها در فضای پذیرایی را بررسی می‌کنیم.

یک لوستر

استفاده از یک لوستر بزرگ در مرکز فضای پذیرایی معمولاً یک گزینه مناسب است. این نوع لوسترها برای فضاهای بزرگتر و سقف‌های بلندتر و با دکوراسیون‌های کلاسیک و مجلل مناسب هستند. یک لوستر بزرگ و جذاب در مرکز فضا می‌تواند جلوه‌ای زیبا را ایجاد کند.

دو لوستر

در فضاهای بزرگتر و برای ایجاد تعادل بین دو طرف فضا، می‌توانید از دو لوستر استفاده کنید. این روش مناسب است در صورتی که فضای پذیرایی دارای دو قسمت جداگانه مانند سالن پذیرایی و سالن نشیمن است، می توانید دو لوستر را مقابل هم قرار دهید و بین دو قسمت فضا تعادل ایجاد کنید.

چند لوستر

در فضاهای بزرگتر و با سقف بلند، می‌توانید از چند لوستر استفاده کنید. در این حالت، لوسترها را به گونه‌ای قرار دهید که مناسب فضا باشند و تعادل بین آنها و با سایر عناصر دکوراسیون حفظ شود. می‌توانید از لوسترهایی با سایز و طرح‌های متفاوت استفاده کنید تا تنوع و زیبایی به فضا ببخشید.

چه نوری برای چه مکانی مناسب است؟

چه لوستری برای پذیرایی کوچک مناسب است؟

لوستر با اندازه کوچک: انتخاب یک لوستر با اندازه کوچکتر می‌تواند مناسب باشد، زیرا از فضای پذیرایی کمتر استفاده می‌کند و هماهنگی بهتری با ابعاد اتاق دارد.

طراحی ساده و مینیمال: برای پذیرایی کوچک، لوستر با طراحی ساده و مینیمال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. از طرح‌ها و طراحی‌های ساده، شفاف و با خطوط نازک استفاده کنید تا اتاق را ظریف و بدون سنگینی نشان دهد.

استفاده از لوستر با نورپردازی بهینه: یک لوستر با نورپردازی بهینه می‌تواند فضای پذیرایی کوچک را با نور مناسب روشن کند. انتخاب لوستری که دارای منبع نور قوی و مستقیم باشد و در عین حال بتوانید میزان نور را تنظیم کنید، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

استفاده از لوستر دوطبقه یا سقفی: اگر پذیرایی کوچک شما ارتفاع سقف مناسبی دارد، می‌توانید از یک لوستر دوطبقه یا سقفی استفاده کنید. این نوع لوسترها کمترین فضای افقی را اشغال می‌کنند و با ارتفاع سقف ترکیب بسیار زیبایی خلق می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب: رنگ لوستر نیز باید با رنگ دیگر عناصر دکوراسیون پذیرایی هماهنگی داشته باشد. اگر پذیرایی کوچک شما دارای دیوارهای روشن است، می‌توانید از یک لوستر با رنگ سفید یا شفاف استفاده کنید تا با دیوارها هماهنگی داشته باشد و در عین حال فضای روشن و پاکیزه‌ای را ایجاد کند.

مهم است که از رنگ نور مناسب محیط برای نورپردازی مناسب و متعادل در پذیرایی کوچک خود استفاده کنید تا فضای باز و دلنشینی را فراهم کنید.

[product_name name=”لوستر 7 شعله چشمه نور کد A824/7-G طلایی”]

لوستر مناسب برای پذیرایی بزرگ چیست؟

برای پذیرایی بزرگ، انتخاب لوستر مناسب می‌تواند یک عنصر بارز و جذاب در دکوراسیون فضا باشد. در زیر چند ویژگی کلیدی برای یک لوستر مناسب در پذیرایی بزرگ آورده شده است:

اندازه بزرگ: برای پذیرایی بزرگ، لوستر با اندازه بزرگ و قابل توجه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اندازه بزرگ لوستر می‌تواند به فضا ابعاد و جلوه‌ای بیافزاید و به آن شخصیت بدهد.

طراحی شگفت‌انگیز: انتخاب یک لوستر با طراحی شگفت‌انگیز و استثنایی می‌تواند نقطه تمرکز و جذابیت را در فضای پذیرایی بزرگ ایجاد کند. طراحی‌های مدرن، کلاسیک، هنری و جدید می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

جنس و مواد باکیفیت: انتخاب لوستری که از جنس و مواد باکیفیت ساخته شده باشد، می‌تواند به طول عمر و ظاهر دلپذیر آن کمک کند. لوسترهای ساخته شده از شیشه، بلور، فلزات گرانبها و چوب که با ظرافت ساخته شده اند و یا هنر دستی در آنها به کار رفته است؛ می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

نورپردازی مناسب: لوستر برای پذیرایی بزرگ باید توانایی ارائه نور کافی به فضا را داشته باشد. از لوسترهایی با منابع نور قوی و مؤثر استفاده کنید تا نور مناسب را در فضا پخش کنند. همچنین، از لامپ‌های با کیفیت و قدرت نوردهی بالا استفاده کنید.

هماهنگی با دیگر عناصر دکوراسیون: لوستر باید با سبک دکوراسیون فضا، مانند میز و صندلی‌ها، منسجم باشد. هماهنگی در رنگ و طرح لوستر با دیگر عناصر دکوراسیون، جلوه‌ای جذاب را خلق خواهد کرد.

از طرفی، لوسترهای چند طبقه، سقفی یا چند لوستر کوچک متفاوت، به فضای پذیرایی بزرگ تنوع و جلوه ویژه‌ای می‌بخشند. انتخاب این گونه لوسترها، نقاط تمرکز را در فضا ایجاد خواهد کرد و به هماهنگی کلی دکوراسیون کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی :نکات مهم انتخاب لامپ ال ای دی مناسب پذیرایی

لوستر مناسب برای سقف کوتاه چه نوع لوستری است؟

لوستر با ارتفاع کوتاه: انتخاب یک لوستر با ارتفاع کمتر می‌تواند مناسب باشد تا به اتاق حس بصری ارتفاعی بدهد. لوستر با ساختار افقی یا با طراحی مینیمال و ظریف می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

لوستر با طراحی صاف و کم حجم: انتخاب یک لوستر با طراحی صاف برای سقف کوتاه، می‌تواند جلوه ظاهری بهتری در پذیرایی شما ایجاد کند.

استفاده از لوسترهای سقفی کوچک: لوسترهایی که مستقیماً به سقف نصب می‌شوند و حداقل فضای عمودی را اشغال می‌کنند، مناسب برای سقف کوتاه هستند. این لوسترها می‌توانند به صورت صفحه‌ای یا چراغ‌های فلزی باشند که به طور کامل با سقف ادغام می‌شوند.

لوسترهای زاویه‌دار: لوسترهایی با طراحی زاویه‌دار و قرار گرفتن شاخه‌ها به شیوه‌ای که به سمت بالا باشند، اندازه سقف را افزایش خواهد داد. این طرح‌ها احساس عمق و ارتفاع را در فضا تقویت می‌کنند.

استفاده از نورپردازی جانبی: به جای یک لوستر سنتی، می‌توانید از نورپردازی جانبی استفاده کنید. این شامل نصب روشنایی در حاشیه سقف یا دیوارها است که نوری فراگیر و مستقیم را در فضا پخش می‌کند و به سقف کوتاه ، ارتفاع و عمق بیشتری می‌دهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، انتخاب لوستری است که به اتاق نور کافی و مناسب را ارائه دهد. همچنین، رنگ و طرح لوستر را با سبک دکوراسیون داخلی و دیگر عناصر فضای پذیرایی ترکیب کنید.

تعداد لوستر مناسب در پذیرایی

تعداد لوسترهای مناسب در پذیرایی بستگی به اندازه و طراحی فضا دارد؛ این عوامل می‌توانند تعیین کننده تعداد لوسترهای مورد نیاز باشند. در زیر چند راهنمای کلی برای تعداد لوسترها در پذیرایی آورده شده است:

یک لوستر بزرگ

در پذیرایی‌های بزرگ با سقف بالا و فضای گسترده، استفاده از یک لوستر بزرگ و باریک می‌تواند تأثیر بصری قوی داشته باشد. این نوع لوستر، به عنوان نقطه تمرکز اصلی فضا عمل می‌کند و به تنهایی برای روشنایی و تزئین کافی است.

چند لوستر کوچک

برای فضاهای بزرگتر که شکل آن‌ها مستطیلی یا مربعی است، استفاده از چند لوستر کوچک نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در این حالت، لوسترها را به صورت یک الگو گروه‌بندی کنید، مانند خطی یا مربعی، که ازجلوه بصری قوی برخوردار هستند.

لوستر و سایر نورپردازی‌ها

به جای استفاده از چند لوستر، می‌توانید لوستر را با نورپردازی‌های دیگر ترکیب کنید. مثلاً از لوسترهای بزرگ به عنوان نقطه تمرکز اصلی استفاده کنید و سپس از نورپردازی دیواری به عنوان نور محیطی استفاده کنید.

نوردهی

یک ویژگی مهم در لوسترها، نوردهی آنها است. مطمئن شوید که لوستری انتخاب می‌کنید که دارای نور مناسبی باشد و بتواند به طور کافی، نور را در اتاق منتشر کند. همچنین در نظر داشته باشید که طرح لوستر و نوع قرار گرفتن چراغ در آن به گونه ایی باشد تا نور را به طور مناسب در اتاق پخش کند.

در نهایت، تعداد لوسترها باید با سبک و اندازه فضا، نیازهای نورپردازی و ذوق شما هماهنگ باشد. مهمترین نکته این است که تعداد لوسترها باید به فضا تعادل و تناسب بخشد و از نظر ظاهری با فضا هماهنگ باشد؛ علاوه بر آن نوع لامپی که برای لوستر و در مجموع برای فضای خانه استفاده می کنید نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا باید سالم و فاقد اشعه ی قرمز باشند. بعد از ابتخاب لوستر مناسب، شما می توانید برای خرید لامپ های با کیفیت، کم مصرف و متنوع وارد وب سایت می ارزه شوید.

[product_name name=”لوستر 8 شعله چشمه نور کد MO4408/40″]

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تعداد لوسترها باید با اندازه ی فضا و اندازه‌های عناصر دیگر هماهنگ باشد و تعادل بین آنها حفظ شود. حتی مشاوره با یک دکوراتور می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد مناسب لوسترها را در فضای پذیرایی خود انتخاب کنید.

همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  نورپردازی مستقیم،به دیگر مقاله های وبلاگ می‌ارزه و برای خرید انواع محصولات با کیفیت روشنایی و محصولات الکتریکی به فروشگاه اینترنتی می‌ارزه رجوع کنید.

پیمایش به بالا